Home
Woo-verzoeken

Woo-verzoeken

1769 resultaten worden getoond
PDF20230214_mer-beoordeling_waterinjectie_schbk_27012023_bijlagen_geredigeerd.pdf
26 juni 202427.07 MBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20220603_projectplan_mkba_schoonebeek.pdf
Projectplan TNO MKBA oliewinning Schoonebeek Inleiding De Tweede Kamer heeft de regering via de motie Bromet c.s. (Kamerstuk 33529-936) opgeroepen om een maatschappelijke kosten- en batenanalyse (MKBA) uit te voeren naar de oliewinning in Schoonebeek. Het dictum van de motie luidt als volgt: “verzoekt de regering om een breed opgezette maatschappelijke kosten- en batenanalyse op basis van het bredewelvaartsbegrip in opdracht te geven naar de beste lange termijn opties voor de oliewinning in Schoonebeek, met daarin nadrukkelijk de lokale belangen van Drenthe en Twente en die van toekomstige generaties,”. Via de motie Kröger (Kamerstuk 36072-5) wordt de regering ook gevraagd om in de MKBA rekening te houden met de recente ontwikkelingen rondom gas en de situatie in Oekraïne. Het dictum van deze motie luidt als volgt: “verzoekt de regering de oliewinning in Schoonebeek mee te nemen in de energiebesparingsplannen van het kabinet; verzoekt de regering ervoor zorg te dragen dat in de op te stellen MKBA over de oliewinning in Schoonebeek en de beleidsuitgangspunten in het afwegingskader de recente ontwikkelingen rondom gas en de situatie in Oekraïne mee worden genomen,” Tijdens interpellatiedebat van 12 april jl. is door het lid Kröger specifiek aandacht gevraagd voor de hoeveelheden aardgas die gebruikt worden om de olie te winnen en dat de geactualiseerde prijzen van aardgas meegenomen dienen te worden in de MKBA. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vraagt TNO om de MKBA opstellen in samenwerking met een extern adviesbureau. In dit projectplan wordt een omschrijving gegeven van de op te stellen MKBA. Nulalternatief en beleidsalternatieven In een MKBA wordt voor een beleidsvoorstel in beeld gebracht wat de positieve en negatieve effecten zijn voor de hele samenleving. In de Algemene leidraad voor MKBA’s1 wordt aangegeven welke eisen aan de verschillende onderdelen van een MKBA worden gesteld. Aan TNO wordt daarom ook gevraagd om rekening te houden met de voorschriften en richtlijnen uit de algemene MKBA-leidraad. Een MKBA begint met de probleemanalyse, een nulalternatief (de meest waarschijnlijke ontwikkeling zonder beleid), en beleidsalternatieven (de te onderzoeken maatregelen). Het geconstateerde probleem en de aanleiding van de motie zijn de zorgen over de injectie van productiewater in oude gasvelden in Twente. In de motie Mulder (Kamerstuk 33529-922) wordt de regering verzocht om een besluit te nemen over een alternatieve wijze van verwerking van het productiewater uit Schoonebeek. Daarnaast wordt de regering in de motie verzocht om de waterinjectie in Twente per direct op te schorten, in afwachting van een besluit naar aanleiding van de herevaluatie van NAM over de verwerking van het productiewater. In reactie op deze motie heeft de staatssecretaris van EZK aangegeven gemotiveerd te zijn om een alternatief voor de waterinjectie in Twente te vinden, maar ook dat NAM een vergunning heeft voor het injecteren van productiewater in Twente. Zolang iemand een vergunning heeft en aan de voorwaarden voldoet is er geen rechtsgrond om de activiteiten die onder vergunning vallen stop te zetten (Kamerstuk 33529-949). Beleidsmaatregelen zijn nodig om tot een alternatief te komen voor de verwerking van het productiewater. Het nulalternatief in deze MKBA is daarom het verwerken van productiewater van de oliewinning uit Schoonebeek door het te injecteren in oude gasvelden in Twente. Aan TNO wordt gevraagd om de effecten van de volgende beleidsalternatieven in beeld te brengen: 1. Het stoppen van de oliewinning in Schoonebeek 1 https://www.cpb.nl/sites/default/files/publicaties/download/cpb-pbl-boek-10-algemene-leidraad-voor- maatschappelijke-kosten-batenanalyse.pdf 2. Het injecteren van productiewater in de diepe ondergrond in Schoonebeek, hierbinnen zijn verschillende varianten: a. Het injecteren op 3000 meter diepte in oude gasvelden in Schoonebeek b. Het injecteren op 900 meter diepte in het olieveld Schoonbeek c. Exporteren van productiewater naar Duitsland ten behoeve van de Duitse olieproductie 3. Het zuiveren of scheiden van het productiewater aan de oppervlakte, waarbij het productiewater wordt gezuiverd tot een stroom die op het oppervlaktewater kan worden geloosd. 4. Een hybride variant tussen (2) en (3) waarbij het productiewater wordt ingedikt tot een zoetwater stroom en een ‘zoutere’ waterstroom die retour geïnjecteerd wordt in de diepe ondergrond. Effecten, kosten en baten Gezien de beperkte doorlooptijd zullen de effecten bepaald worden op basis van vuistregels en kengetallen. Oftewel er zal een kengetallen-KBA worden uitgevoerd. Het is aan TNO om te bepalen welke effecten, kosten en baten onderdeel zijn van de MKBA. Elementen die meegenomen kunnen worden zijn:  Veiligheid: de risico’s van de oliewinning en de waterinjectie  Het gevoel van veiligheid en belevingseffect  De economische impact, o.a. de werkgelegenheid  De leefbaarheid van de omgeving Schoonebeek en de omgeving Twente  De impact op natuur en landschap  Milieueffecten  De energievoorzienings- en leveringszekerheid  Emissies/klimaat  Geluid en luchtkwaliteit  Kosten van de oliewinning, o.a. het gebruik van aardgas met geactualiseerde prijzen  Energieverbruik en energiewinst In de motie wordt daarnaast specifiek aandacht gevraagd voor de lokale belangen van Twente en Drenthe en de belangen van toekomstige generaties. Aan TNO wordt daarom gevraagd om de lange termijn effecten en de effecten op de regio’s Twente en Drenthe duidelijk in beeld te brengen. Bovenstaande sluit ook bij het begrip brede welvaart. In een eerdere motie van de Tweede Kamer is de regering verzocht om de Algemene MKBA-leidraad vanuit het concept brede welvaart te evalueren. In reactie op deze motie hebben de ministeries van Financiën en van EZK een rapport opgesteld, waarin de MKBA leidraad vanuit het concept brede welvaart is geëvalueerd en waarin enkele aandachtspunten zijn geïdentificeerd.2 Genoemde aandachtspunten zijn onder andere het vermelden van grensoverschrijdende effecten, het duidelijker in beeld brengen van de lange termijn effecten en het meenemen van (her)verdelingseffecten. Proces en betrokkenheid stakeholders Betrokken stakeholders bij de MKBA zijn de gemeenten Coevorden en Emmen, de provincie Drenthe, het Waterschap Vechtstromen, de NAM, en het ministerie van EZK. Aan TNO wordt gevraagd om deze partijen te betrekken bij de totstandkoming van de MKBA in verschillende fases van het traject. Waar nodig kan EZK faciliteren in het contact leggen met deze verschillende stakeholders. Specifiek zijn er twee fases waarin aan TNO wordt gevraagd om de hierboven beschreven stakeholders te betrekken:  Aan TNO wordt gevraagd om een onderzoeksplan op te stellen met daarin een beschrijving van het nulalternatief, de beleidsalternatieven en de te onderzoeken effecten, kosten en baten. Met daarin ook een beschrijving van de wijze waarop de effecten, kosten en baten 2 Kamerbrief invulling motie Sneller c.s. over Maatschappelijke Kosten Baten Analyse | Kamerstuk | Rijksoverheid.nl worden vastgesteld en gekwantificeerd. TNO wordt verzocht om de stakeholders feedback te vragen op het onderzoeksplan. Het doel hiervan is om een zo compleet mogelijk beeld te hebben van de effecten die meegenomen dienen te worden en of de gedane aannames realistisch zijn.  Aan TNO wordt daarnaast gevraagd om een conceptversie van de MKBA op te leveren en deze voor te leggen aan de stakeholders voor een controle op feitelijke onjuistheden en voor vragen over onduidelijkheden. Tijdpad De totale doorlooptijd is naar verwachting ongeveer 5 maanden. Het doel is om eind september een afgeronde MKBA te kunnen presenteren. In ieder geval moet zicht zijn op de belangrijkste effecten van de beleidsalternatieven. Planning van de verwachte producten:  Eind juni wordt het conceptonderzoeksplan besproken met de stakeholders. EZK zal dit overleg inplannen.  In september worden de eerste resultaten besproken met de stakeholders.  Eind september oplevering eindversie MKBA
26 juni 2024416.11 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDFimg-20230314-wa0000.pdf
26 juni 2024462.28 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230214_iii-3-a-voorstel_bestuurlijke_reflectie_db_20230214_geredigeerd.pdf
2 Daarnaast spreekt het de wens uit dat in de komende periode de concept afspraken en de toezeggingen van NAM op een goede manier geborgd worden. Datzelfde geldt voor de manier waarop met de resultaten van enkele nog lopende onderzoeken wordt omgesprongen. Tot slot spreekt het dagelijks bestuur de verwachting uit dat het gevraagd wordt een advies uit te brengen op de voorgenomen plannen, als onderdeel van de vergunningprocedure. Het dagelijks bestuur pleit ervoor dat een dergelijk adviesverzoek is voorzien van het oordeel van het Staatstoezicht op de Mijnen en TNO. III. Waarom doen we dit? Wat wil het DB met het besluit bereiken? Met onze bestuurlijke reactie komen we tegemoet aan het verzoek van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat om een bestuurlijke reflectie te geven op het gebiedsproces in het algemeen en het ontzorgspoor in het bijzonder. Het dagelijks bestuur maakt van deze gelegenheid gebruik om tevens te reageren op de recent gepubliceerde contouren nota van de nieuwe Mijnbouwwet en om enkele aandachtspunten voor de volgende fase in het gebiedsproces mee te geven. IV. Toelichting op het voorstel/ kader NAM wil de oliewinning in Schoonebeek hervatten, waarbij men het productiewater in de directe omgeving wil verwerken. Onder leiding van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) is een gebiedsproces opgestart met bewoners en belanghebbenden uit Schoonebeek en met de betrokken regionale overheden, waaronder het waterschap. Tevens wordt momenteel een verkenning uitgevoerd door beide betrokken gemeenten en de provincie Drenthe naar de wijze waarop de lusten en lasten van de oliewinning evenwichtiger verdeeld kunnen worden tussen NAM, Rijk en regio (‘bijdragenspoor’). We staan aan de vooravond van een nieuwe fase in het proces. NAM gaat binnenkort vergunningaanvragen indienen bij het bevoegd gezag en de toezeggingen die door NAM aan het gebied zijn gedaan worden geformaliseerd in een afsprakenkader. Op 20 januari jongstleden heeft staatssecretaris Vijlbrief de contouren nota van de nieuwe Mijnbouwwet gepubliceerd. Hieruit blijkt dat de regio een grotere rol krijgt in het besluitvormingsproces rond mijnbouwvergunningen. En mijnbouwbedrijven moeten meer verbinding krijgen met de regio, waarbij de lusten en lasten evenwichtiger verdeeld worden. Voor het ministerie van EZK is dit een goed moment om ‘het net op te halen’ door bij de regionale overheden na te gaan hoe zij het ontzorgspoor in Schoonebeek tot nu toe ervaren hebben, alsmede de richting waarin het vervolg van het gebiedsproces zich beweegt. Onze bestuurlijke reactie op het verzoek van EZK is verwoord in bijgevoegde reactiebrief (bijlage 6). Onze reactie bevat geen technisch-inhoudelijk oordeel over de plannen van NAM want besluitvorming daarover is voorbehouden aan de staatssecretaris. Wel bevat onze reactie een reflectie op het proces dat de afgelopen maanden gevolgd is. Enkele zorgpunten, onder andere wat betreft de borging van gemaakte afspraken en de open einden van lopende onderzoeken, worden daarbij ook benoemd. In de brief wordt nadrukkelijk waardering uitgesproken voor de inzet van de leden van de ontzorgtafel. Daarom wordt de brief in afschrift naar deze tafel gestuurd. V. Alternatief voorstel Niet van toepassing. 3 VI. Argumenten 2.1 Conform contouren nota van de nieuwe Mijnbouwwet De aanpak die het ministerie in Schoonebeek volgt is in lijn met de contouren nota voor de nieuwe Mijnbouwwet. Door tegemoet te komen aan het verzoek van het ministerie leveren wij indirect inbreng voor de nieuwe Mijnbouwwet. Zo kan de nieuwe wet nog beter aansluiten op onze behoeften. 2.2 We reageren op proces, niet op inhoud Wij reflecteren voor nu alleen op het proces dat de afgelopen maanden gevolgd is en in de komende jaren gevolgd wordt. Reageren op de inhoud komt in het vergunningenspoor aan de orde. De gereedgekomen onderzoeken zijn nog niet beoordeeld door de technisch adviseurs SodM en TNO. Daarom kunnen wij ook niet beoordelen of gepresenteerde alternatieven voor injecteren van het productiewater veilig en verantwoord uitgevoerd kunnen worden. 3.1 Een formeel, schriftelijk verzoek verlangt een schriftelijke reactie. Het ministerie stelt ons een formele, schriftelijke vraag. Het ligt voor de hand om onze reactie hierop ook schriftelijk kenbaar te maken. Bovendien is een schriftelijke reactie voor iedereen na te lezen, inclusief de leden van de ontzorgtafel die de brief in afschrift ontvangen. VII. Risico’s en kanttekeningen 2.1 Zoveel mensen, zoveel meningen De meningen over nut en noodzaak van fossiele energiewinning lopen sterk uiteen. Emoties lopen soms hoog op. Door ons positief uit te laten over het gebiedsproces kan ons verweten worden dat we in dit maatschappelijk debat de zijde van NAM hebben gekozen. Dit is niet volledig te voorkomen, ondanks het gegeven dat we in onze reactie zo veel mogelijk feiten over het gebiedsproces hebben benoemd en daar slechts in beperkte mate een waardeoordeel over hebben uitgesproken. In dit kader is het raadzaam om afstemming te zoeken met de andere regionale overheden over het moment en de wijze waarop ieders reactie wordt gepubliceerd. VIII. Financiën Niet van toepassing. IX. Communicatie Over dit besluit wordt niet proactief extern gecommuniceerd. Zoals toegezegd in de AB-brief van 26 januari 2023 wordt het algemeen bestuur geïnformeerd. Zie XI. Uitvoering. X. Juridische zaken Niet van toepassing. XI. Uitvoering 1. Indien het dagelijks bestuur instemt met dit voorstel wordt bijgevoegde brief (bijlage 6) naar het ministerie van EZK verstuurd. 2. Het algemeen bestuur krijgt de reactiebrief toegestuurd via het weekbericht. XII. Bijlagen 1. Besluit 2. Brief “Reflectie op gebiedsproces Schoonebeek” van het ministerie van EZK. 3. Concept reactiebrief Vechtstromen aan het ministerie van EZK.
26 juni 2024260.73 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20200407_mail_concept_nrd_waterinjectie_schbk_geredigeerd.pdf
1 Van: @shell.com Verzonden: dinsdag 7 april 2020 12:26 Aan: @drenthe.nl; @emmen.nl; @minezk.nl; @coevorden.nl; CC: @shell.com; @rhdhv.com; @shell.com Onderwerp: Concept NRD waterinjectie regio Schoonebeek (ter voorbereiding overleg dinsdag 14 april) Bijlagen: Concept NRD waterinjectie regio Schoonebeek - versie B.docx Beste werkgroepleden, Zoals recentelijk aangegeven hebben we als NAM voor een vrijwillig MER-traject gekozen inzake onze waterinjectieplannen in de regio Schoonebeek. Ter voorbereiding op ons virtuele overleg volgende week dinsdag stuur ik jullie bij deze alvast de door RHDHV opgestelde concept versie toe van de NRD, de 1e stap in dit vrijwillige MER-traject. Naast het inhoudelijk bespreken van dit document zullen we ook de nodige processtappen met elkaar willen bespreken en afstemmen. Hiervan heb ik nog geen exacte planning beschikbaar maar daarover vernemen we graag ook jullie visie aankomende dinsdag. Hopelijk werkt bij iedereen de Skype link in de uitnodiging. Met heb ik vandaag eea getest maar de IT van Emmen lijkt zaken te blokkeren. Het is altijd mogelijk om het 070 telefoonnummer te gebruiken in de uitnodiging inclusief de code. Dan is er geen beeld maar wel geluid. Op zich zou dat ook voldoende moeten zijn voor dit overleg. Tot aankomende dinsdag! Gr. P.S. jullie mogen je commentaren op de Word document ook met trackchanges retour sturen indien dat de voorkeur heeft. Juridisch adviseur Vergunningen & Grondzaken Legal advisor Permits & Land and Lease Nederlandse Aardolie Maatschappij B.V. Statutaire vestiging Den Haag - Handelsregister no. 0400869 Correspondentieadres: Postbus 28000, 9400 HH Assen Bezoekadres: Schepersmaat 2, 9405 TA Assen Tel: +31 (0)592 Mobiel: +31 (0)6 E-mail: @shell.com Internet: http://www.nam.nl Please note that CC-mails are stored seperately en read infrequently. Disclaimer: The information in this e-mail is confidential and intended solely for the person to whom it is addressed. If this message is not addressed to you, please be aware that you have no authorization to read this e-mail, to copy it, to furnish it to any person other than the addressee, or to use or misuse its content in any way whatsoever. Should you have received this e-mail by mistake, please bring this to the attention of the sender, after which you are kindly requested to destroy the original message. De informatie in deze e-mail is vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien de lezer van deze mededeling niet de geadresseerde is, wordt u er hierbij op gewezen, dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze e-mail, deze te kopiëren of te verstrekken aan andere personen dan de geadresseerde, 2 dan wel de inhoud daarvan op enigerlei wijze te gebruiken of misbruiken. Indien u deze e-mail abusievelijk hebt ontvangen, wordt u vriendelijk verzocht de afzender daarvan op de hoogte te brengen en vervolgens het originele bericht te vernietigen.
26 juni 2024707.65 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230221_ii-1-c-bijlage_3_concept_reactiebrief_wvs_vs3_geredigeerd.pdf
Pagina 1 | 2 Ministerie van Economische Zaken en Klimaat t.a.v. Postbus 20401 2500 EK DEN HAAG Geachte , Op 1 februari 2023 ontvingen wij uw verzoek om bestuurlijk te reflecteren op het gebiedsproces Schoonebeek in het algemeen en het ontzorgspoor in het bijzonder. Het ontzorgspoor vormt samen met het bijdragen- en vergunningenspoor de pijlers waarlangs u regie voert op het gebiedsproces. Wij waarderen de zorgvuldige wijze waarop u uw regierol in het gebiedsproces oppakt. Met uw drie sporen aanpak geeft u naar onze mening invulling aan de contourennota voor de nieuwe Mijnbouwwet. De regio heeft nu een rol in het besluitvormingsproces rond mijnbouwvergunningen. Met het vergunningenspoor als volgende stap in het gebiedsproces vragen wij u om uw regierol op dezelfde zorgvuldige wijze voort te zetten. Wij gaan er van uit dat wij in de vergunningprocedure de gelegenheid krijgen om u van advies te voorzien. Indien u de reacties van SodM en TNO-AGE toevoegt aan uw adviesaanvraag dan betrekken wij het oordeel van deze partijen in ons advies. Onze reactie op uw verzoek tot reflecteren kunt u in het bestuurlijk overleg onder leiding van gedeputeerde Tjisse Stelpstra inbrengen. Een afschrift van deze brief zenden wij aan de deelnemers van de ontzorgtafel Schoonebeek, ter attentie van de voorzitter, de heer Bouwmeester. Wij kijken uit naar onze betrokkenheid bij het vergunningenspoor. postadres Postbus 5006 7600 GA Almelo bezoekadres Kooikersweg 1 Almelo t 088 220 33 33 e info@vechtstromen.nl www.vechtstromen.nl contactpersoon uw kenmerk datum @@ 15 februari 2023 doorkiesnummer ons kenmerk bijlage(n) 0031 (0)6 @@ - Onderwerp Reflectie op gebiedsproces Schoonebeek Pagina 2 | 2 Met vriendelijke groet, Het dagelijks bestuur van het waterschap Vechtstromen, dr. S.M.M. Kuks, watergraaf drs. R.I. Andringa, secretaris
26 juni 202477.45 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20221109_update_geredigeerd.pdf
1 Van: @emmen.nl> Verzonden: woensdag 9 november 2022 14:55 Aan: CC: Onderwerp: update Ff een kort berichtje: Van hoor dat helemaal van ons dossier af is. In het ambtelijk overleg blijft het aanspreekpunt, zoals voorheen De ontzorgingstafel doet deze keer. In het bestuurlijk overleg wordt EZK voortaan vertegenwoordigd door Kees Hansma. Groeten,
26 juni 2024383.95 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20221229_uitnodiging_bo_10_jan_geredigeerd.pdf
1 Van: Tjisse Stelpstra @drenthe.nl> Datum: 29 december 2022 om 15:34:35 CET Onderwerp: Uitnodiging BO op dinsdag 10 januari - 15.00 u / inzake oliewinning Schoonebeek Goedemiddag, Graag nodigen wij u uit voor een Bestuurlijk Overleg op dinsdag 10 januari van 15.00 u tot 16.00 u, voorafgaand aan de Nieuwjaarsreceptie in het Provinciehuis; in vervolg op het overleg van 28 november jl. Tevens het verzoek om dan gezamenlijk naar de agenda’s te kijken voor een tweede overleg, na de voorlopig geplande informatieavond op 25 januari a.s. te Emmen. Wij zien uit naar een positieve reactie en wensen u alvast een goede jaarwisseling! Met vriendelijke groet, gedeputeerde Stelpstra +31 592 Westerbrink 1 | Postbus 122, 9400 AC Assen +31 592 365555 | post@drenthe.nl www.provincie.drenthe.nl Volg ons op Dit bericht en de bijgevoegde bestanden zijn vertrouwelijk en alleen bestemd voor de geadresseerde(n). Indien u dit bericht niet in goede staat ontvangt, waarschuw dan de afzender. 2 T: 088 2203333 www.vechtstromen.nl De informatie in dit e-mail bericht (inclusief informatie in bijlagen) is uitsluitend bestemd voor het gebruik door de geadresseerde. Indien u deze e-mail per ongeluk ontvangt, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de opsteller daarvan, het bericht te vernietigen en de inhoud daarvan niet te gebruiken of aan derden te openbaren.
26 juni 2024537.26 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20220713_oogst_eerste_brainstorm_inzet_bijdragen_docx_geredigeerd.pdf
26 juni 202451.02 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230216_mail_ontzorgtafel_16_feb_geredigeerd.pdf
2 Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is gezonden, wordt u verzocht dat aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. De Staat aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, van welke aard ook, die verband houdt met risico's verbonden aan het elektronisch verzenden van berichten. This message may contain information that is not intended for you. If you are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are requested to inform the sender and delete the message. The State accepts no liability for damage of any kind resulting from the risks inherent in the electronic transmission of messages.
26 juni 2024512.23 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
1...122...177