Home
Woo-verzoeken

Woo-verzoeken

1769 resultaten worden getoond
PDF20230525_agenda_intern_pto_junne_20230525_geredigeerd.pdf
Nr. agendapunt voorstel/informatie - Draagkracht brug 8. Sluiting (
26 juni 2024209.21 KBHoort bij dossier Woo-verzoek De sluis, de stuw en/of brug te Junne 2 juni 2023
Download PDF
PDF20230501_aanvraagformulier_capaciteit_projecten_stuw_junne_geredigeerd.pdf
Aanvraagformulier capaciteit expertisecentrum Aanvraag betreft: aanvulling/wijziging eerdere aanvraag Naam project: Stuw Junne Projectnummer (indien beschikbaar): P101070101 Korte omschrijving project: Inspectie stuw + bouw permanente droogzetvoorziening Indien beschikbaar opdrachtbrief en/of PvA toevoegen: niet relevant voor de gevraagde werkzaamheden Projectleider: Beoogde start project: project loopt al enige tijd Verwacht einde project: eind 2024 (met huidige scope) Gewenste expertise: Expertise Voorkeur (naam adv.) Taken Periode* Gemiddelde uren/maand Totaal aantal uren Adv. E Voorbereiden modernisatie (vervanging aandrijving), waaronder uitvraag bouwteam Juni – augustus 2023 Adv. WTB Voorbereiden modernisatie (vervanging aandrijving), waaronder uitvraag bouwteam Juni – augustus 2023 *Als in bepaalde periode pieken of dalen worden verwacht voor de inzet van een adviseur, deze graag apart benoemen. Opmerkingen/aandachtspunten: De werkzaamheden zijn vergelijkbaar (bijna één op één te kopiëren) met project stuw Mariënberg, waar beide heren ook werkzaam voor zijn. Het is daarom wenselijk dat deze adviseurs ook worden ingezet voor stuw Junne.
26 juni 2024140.47 KBHoort bij dossier Woo-verzoek De sluis, de stuw en/of brug te Junne 2 juni 2023
Download PDF
PDF20230315_202300021-16-03-2023_geredigeerd.pdf
1 / 6 Postbus 5006 7600 GA Almelo Newtonstraat 17 4004 KD Tiel 0344-630830 info@duikbedrijf.nl www.duikbedrijf.nl NL59RABO0151166218 IBAN NL808080702B01 BTW 11014950 KvK Tiel , 15 maart 2023 Offertenummer 202300021 Betreft Offerte duikinspecties Stuw Junne Kenmerk Aanvraag duikinspectie stuw Junne Geachte , met dank voor uw aanvraag hebben wij hierbij het genoegen om onze offerte te sturen voor het uitvoeren van diverse duikinspecties aan het stuwcomplex te Junne. E.e.a. conform uw aanvraag, de door u toegezonden tekeningen en ons overleg op locatie d.d. vrijdag 27 januari 2023. Gezien de omvang, inhoud en complexiteit van de gevraagde werkzaamheden, werken wij nauw samen met onze vaste partner RPS advies- en ingenieursbureau uit Utrecht.  Inleiding Stuw Junne bestaat uit een hoofdzakelijk metselwerk constructie, welke is gefundeerd op houten palen. Gezien de leeftijd van meer dan 100 jaar, wil Waterschap Vechtstromen, vanwege toekomstige aanpassingen aan de stuw, graag inzicht in de huidige staat van de de paalfundering en kwelschermen.     2 / 6 Doel van de inspectie 1 Bepalen van de toestand en conditie van de stuwconstructie onderwater; 2. Bepalen van de kwaliteit en toestand van de houten fundatie; 3. Het uitbrengen van een advies m.b.t. de verwachte restlevensduur van de stuw. Omschrijving Stuw Junne Stuw Junne is een monumentale gemetselde stuwconstructie die is gefundeerd op een 5 tal palenrijen, diameter 25 cm, voorzien van houten kespen 20 x 25 cm en een houten vloer. Tussen de palenrijen zijn 3 stuks 10 cm dikke houten kwelschermen met een lengte van 3,0 m aangebracht. In de stuwconstructie zijn een 3-tal hydraulisch aangedreven kantelstuwen geplaatst met elk een breedte van 9,0 m. Omschrijving werkzaamheden In deze offerte zijn de volgende werkzaamheden opgenomen, conform CUR117:2020: Het uitvoeren van een voorinspectie (duikinspectie) t.b.v. bepalen van de opbouw en toestand van de bodembescherming (ontvangst- en stortebed) conform CUR117-B2; Het maken van twee inspectieputten aan de bovenstroomse zijde door een duikploeg van 4 man; Per inspectieput: het nemen van 2 houtmonsters van de fundatiepalen / kwelschermen t.b.v. F3O onderzoek CUR117-D1;  Rapportage, waarin alle o.a schadebeelden en onderzoeken tijdens de voorverkenningsduik en de inspecties middels een fotorapportage worden vastgelegd; Advies betreffende restlevensduur en eventuele vervolgonderzoeken. Plan van Aanpak werkzaamheden: De werkzaamheden in deze offerte zijn als volgt opgedeeld en verder uitgewerkt: 1. Startoverleg, voorbereiding werkzaamheden en projectoverleg 2. Visuele inspectie onderwater door duikploeg, conform CUR117-B2 3. Inspectieputten t.b.v. inspectie fundatie en monstername 4. Monstername materialen, conform CUR117-D1 5. Rapportage, bespreken rapportage en de�nitief maken Na opdracht starten wij met een PSU (Project Start Up), waarin we alle uitgangspunten, de planning, de werkwijze en beider verwachtingen met u als opdrachtgever helder afstemmen, zodat er geen open eindjes meer zijn. Tijdens deze PSU is het van groot belang dat er duidelijke afspraken met de beheerder worden gemaakt betreffende de planning en de Do’s en Don’ts.  De technische conditie van het onderwater gelegen deel van de stuwconstructie (stuw, ontvangst- en stortebedden) wordt bepaald door de inzet van onze duikploeg op basis van het toepassen van de methodiek CUR117:2020-B2 Toestandsinspectie met aanvullend de NEN2767-4 Conditiemeting. De visuele inspectie wordt uitgevoerd voor de zichtbare bouwdelen. Het gaat dan om (het deel van) de bouwdelen die onder de waterlijn en boven de bodem liggen. Tijdens de visuele onderwaterinspectie wordt tevens een verkenning ter bepaling van de bodembescherming en de mogelijkheid tot het uitnemen van de bodembescherming uitgevoerd. Het onderzoek in deze offerte is gebaseerd op een bodembescherming conform REF[2]. De visuele inspectie wordt uitgevoerd door een duikploeg, waarbij onder handbereik wordt geïnspecteerd. Het gaat dan om (het deel van) de bouwdelen die onder de waterlijn en boven de bodem liggen. De geconstateerde schadebeelden worden digitaal vastgelegd op beeldmateriaal.  De hulpmiddelen die bij de inspectie worden ingezet zijn o.a.:  onderwaterdrone; onderwater video- en fotoapparatuur; hand(meet)gereedschap; hogedrukreiniger + lagedruk spuitpomp; Om de bevindingen uniform en vergelijkbaar te maken worden de parameters: ernst (E), omvang (O) en intensiteit (I) gebruikt om de conditie uit te drukken in een score. De uiteindelijke conditiescore bestaat uit een cijfer dat kan variëren van 1 tot 6, waarbij 1 de beste score is en 6 het slechtst haalbare.  3 / 6 De ernst (E) is de mate waarin het schadebeeld / gebrek verkeert. De NEN heeft een standaard gebrekenlijst opgesteld met hierin de ernst toegewezen per gebrek. De intensiteit (I) is de gradatie waarin een schadebeeld / gebrek zich manifesteert. Voor sommige gebreken is de intensiteit reeds bepaald, voor de overige gebreken waarbij de intensiteit niet is benoemd zal de inspecteur deze in situ bepalen.  De omvang (O) is de mate waarin het schadebeeld / gebrek het betreffende bouwdeel heeft aangetast. De omvang wordt in situ door de inspecteur bepaald. U heeft aangegeven dat u graag inzicht wenst te krijgen in de huidige toestand en conditie van de houten fundatie van de stuwconstructie. Wij gaan dit realiseren door op nader te bepalen locaties bovenstrooms twee inspectieputten maken. (De locatie is afhankelijk van een voorverkenning). Wij verplaatsen over een minimale oppervlakte van enkele vierkante meters het aanwezige slib middels een lage-/ hogedruk spuitpomp. Daarna worden een aantal zetstenen handmatig uitgenomen d.m.v. het aanbrengen van boorankers in de eerste stenen. Na het uitnemen van de overige zetstenen wordt het puin/grind onder de zetstenen handmatig en/of middels de zuigpomp verwijderd, waarna er een opening in de wiepen constructie wordt gemaakt om het kwelscherm en de fundatiepalen te bereiken voor inspectiewerkzaamheden en monstername. Na de inspectie vullen wij het gat met puin en grind en wordt het afgestort met colloïdaal onderwaterbeton. Tijdens de duikinspectie van de fundatie doen wij destructief onderzoek naar de staat van de houten fundatie onderwater. Houten kwelscherm en fundatiepalen:  Onderzoek aan het kwelscherm en paalfundatie om de houtweerstand en -indringing uit te voeren. Houtrot kan zowel van buitenaf als van binnenuit ontstaan. Aan de buitenkant is het resultaat van inwendige houtrot niet te zien. Het houtonderzoek voeren we daarom uit op diverse manieren. Licht destructief onderzoek voeren we uit met gestandaardiseerd handgereedschap. Bij het bereiken van de houten fundatie wordt per locatie door de duiker met een holle houtboor meerdere monsters uit de houten constructie getrokken. De monsters worden conform de richtlijnen in voldoende proceswater bewaard en van deze monsters laten wij bij SHR (Stichting Hout Research) 2 monsters analyseren. De resultaten van het laboratoriumonderzoek verwerken wij als bijlage in de rapportage. Na het uitvoeren van de werkzaamheden en analyse wordt de informatie verwerkt in een inspectierapportage. De uitgevoerde metingen en analyseresultaten worden in een tabel verwerkt waarbij de rapportage in hoofdlijnen onderstaande hoofdstukken bevat: Vaste objectgegevens Wijze van inspecteren Resultaten visuele inspectie en fotorapportage Vastleggen schadebeelden op tekening De analyseresultaten en laboratoriumonderzoeken houtmonsters Conclusie en advies mbt toestand en levensduurverwachting van de funadatie Op basis van ‘expert judgement’ beoordeling van de inspectieresultaten stellen wij een hersteladvies, restlevensduurverwachting op. De rapportage wordt binnen een termijn van vier weken na werkzaamheden opgesteld. De conceptrapportage leveren wij digitaal bij u aan. Na het overleg ten behoeve van het conceptrapport wordt de conceptrapportage éénmalig gewijzigd naar de�nitieve status. Dit de�nitieve rapport versturen wij u digitaal. Na het aanleveren van de de�nitieve rapportage nemen wij telefonisch contact met u op om de opdracht met u te evalueren. 4 / 6 Inzet medewerkers en materieel Voor deze inspectie werken wij met een team bestaande uit een duikploeg van 4 personen vanuit veiligheidsoverweging (duiken rondom een stuw met aanwezige stromingen en drukverschillen) Naast ons duikteam nemen wij ook het volgende materieel mee: Camera en Gereedschappen Betonpomp tbv colloïdaal beton, grind, etc Inspectieboot Product Op basis van uw uitvraag zullen wij de volgende producten aan u opleveren: Inspectierapportage, inclusief fotos en monsteranalyse Alle locaties van eventuele gebreken, beproeving en monstername relateren wij eenduidig en herleidbaar Prijsopgave Zie laatste blad. De omschreven werkzaamheden worden u op het prijsblad van deze offerte aangeboden op basis van een raming met regietarieven waarbij wij de daadwerkelijke duikdagen, monstername en analyses op nacalculatie verrekenen. Als uitgangspunt hebben we momenteel rekening gehouden met het maken van het maken van twee inspectieputten. De werkelijke en aanvullende werkzaamheden verrekenen wij in onderling overleg tegen de tevens vermelde all-in tarieven. Wij hebben in de beantwoording van uw vraag de grootst mogelijke zorgvuldigheid betracht Mochten er nog vragen zijn, dan verhelderen wij die graag vooruitlopend op een eventuele gunning. Aanpassing in aanpak en daarmee ook in de raming behoort tot de mogelijkheden. De werkzaamheden aan de 2e inspectieput zullen waarschijnlijk e�ciënter kunnen worden uitgevoerd, waardoor een kostenbesparing is te realiseren. Dit wordt meegenomen in de verrekening van de duikdagen. Planning en organisatie In overleg in het laagwaterseizoen. Uitvoeringsduur bedraagt circa 2 aaneengesloten weken.  De inspectiewerkzaamheden worden ingepland op een nader te bepalen tijdstip, waarbij wij ervan uitgaan dat de uitvoering van de werkzaamheden in meerdere werkdagen aaneengesloten plaatsvindt bij een ongedeelde opdracht op basis van onderstaande reëel ingeschatte verrekenbare dagen. Inzet duikploeg tbv voorinspectie:                                    (eenmalig voor project) Inzet duikploeg tbv maken van één inspectieput:              Inzet duikploeg tbv dichtzetten van één inspectieput:      Uw contactpersoon voor dit project is: | Telefoonnummer: +31 6 | E-mailadres: @duikbedrijf.nl Algemene uitgangspunten voor deze offerte opdrachtgever verzorgt scheepvaartstremming en/of overige verkeersmaatregelen; opdrachtgever verzorgt bediening en veiligstelling van beweegbare delen van de te inspecteren constructie, welke een gevaar kunnen vormen voor de duiker; de werkzaamheden worden aaneengesloten tijdens normale werktijden en op werkdagen uitgevoerd; het offertebedrag impliceert uitsluitend de in deze offerte omschreven uitvoeringswijze, hoeveelheden en materialen; genoemde prijzen zijn exclusief B.T.W.; facturering 30% bij opdracht, overige termijnen in nader overleg na rato van de verrichte diensten en/of opgeleverde producten; betalingstermijn binnen 30 dagen na factuurdatum; de geldigheid van deze offerte is: t/m 31-12-2023. conform de Wet op de Arbeidsomstandigheden “Werken onder overdruk”, zal onze duikploeg in aangevraagde situatie bestaan uit minimaal 4 gecerti�ceerde duikers.
26 juni 2024816.8 KBHoort bij dossier Woo-verzoek De sluis, de stuw en/of brug te Junne 2 juni 2023
Download PDF
PDF20230509_ecologisch_logboek_stuw_junne_09052023_geredigeerd.pdf
Ecologisch logboek Handeling Datum Locatie Paraaf ecologisch toezichthouder Eventuele bijzonderheden/ opmerkingen Broedvogelcheck 05-04-2023 Stuw en werkgebied (ca. 80 m. bovenstrooms en 35 m. benedenstrooms inclusief 10 meter-ten oosten en westen van de Vecht) Broedpaar grote gele kwikstaart aanwezig, beide ouders gezien bij nest met nestmateriaal en parend, waarschijnlijk nog geen eieren. Een reeds bestaand oud nest wordt opgeknapt. Nest is gesitueerd op stalen profiel onder inspectiepad. In de hoek tegen het westelijke landhoofd, boven linker stuwklep vanaf bovenstrooms gezien. Zie bijlage 1. Geen nestindicerend gedrag van huismus waargenomen rond of op de stuw. Eén boerenzwaluw gezien foeragerend in de buurt van de stuw. Broedvogelcheck 09-05-2023 Stuw en werkgebied (ca. 80 m. bovenstrooms en 35 m. benedenstrooms inclusief 10 meter-ten oosten en westen van de Vecht) Broedpaar grote gele kwikstaart aanwezig, beide ouders druk met voedseltransporten naar het nest, jongen zijn op het nest aanwezig. Nest zoals omschreven op 05-04- 2023. Geen nestindicerend gedrag van huismus of boerenzwaluw waargenomen rond of op de stuw. Wel meerdere boerenzwaluwen gezien foeragerend in de buurt van de stuw. Bijlage 1 – foto’s locatie nestplaats ggk
26 juni 2024206.84 KBHoort bij dossier Woo-verzoek De sluis, de stuw en/of brug te Junne 2 juni 2023
Download PDF
PDF20230517_as53614_hercules_opdracht_duikinspectie_geredigeerd.pdf
Pagina 1 | 2 Hercules Duik- en Servicebedrijf B.V. t.a.v. Newtonstraat 17 4004 KD TIEL info@duikbedrijf.nl Geachte , Opdracht Hierbij verleent waterschap Vechtstromen u opdracht voor het uitvoeren van diverse duikinspecties aan het stuwcomplex te Junne, conform uw offerte van 15 maart 2023 met bovengenoemd kenmerk, voor een maximaal bedrag van € ,-- exclusief btw. Nadere info Op de stuw is een nest van de grote gele kwikstaart gevestigd, waarvoor voorzorgsmaatregelen in acht genomen moeten worden. Nesten van de grote gele kwikstaart zijn jaarrond beschermd. De aanwezigheid van broedlocaties en verblijflocaties van vogels in en rond stuw Junne wordt gemonitord door Ecogroen (met name grote gele kwikstaart, boerenzwaluw en huismus). Hiervoor worden meerdere broedvogelcontroles uitgevoerd in de periode maart tot en met juli. Zodra er geen bewoonde nesten meer in en rond de stuw aanwezig zijn, welke de inspectiewerk- zaamheden beletten, mogen deze werkzaamheden plaats vinden. Naar verwachting is dat medio juli, maar dit kan wat eerder of later zijn. Zodra dit het geval is of daarop zicht is, wordt u meteen daarvan in kennis gesteld. Maandelijks ontvangt het waterschap een bijgewerkt ecologisch logboek van Ecogroen, waaruit de ecologische ontwikkelingen worden weergegeven. Samenwerking RPS-Hercules Wij gaan ervan uit dat RPS en Hercules onderling de inspectie en de uit te voeren duikerswerkzaamheden nader afstemmen, inclusief de rapportages. postadres Postbus 5006 7600 GA Almelo bezoekadres Kooikersweg 1 Almelo t 088 220 33 33 e info@vechtstromen.nl www.vechtstromen.nl contactpersoon uw kenmerk datum 202300021-15 mrt 23 17 mei 2023 doorkiesnummer ons kenmerk bijlage(n) +3188-220 33 33 P1.00148/1000/AS53614 Onderwerp Opdracht duikinspecties stuw Junne
26 juni 2024197.17 KBHoort bij dossier Woo-verzoek De sluis, de stuw en/of brug te Junne 2 juni 2023
Download PDF
PDF20230406_gem_ommen_klankbord_8_junne_060423.pdf
Brug Junne Klankbordgroep 8 Toe i on w n Toe i on w n Toelichting ontwikkeling brugToelichting ontwikkeling brug • 21 september 2021 Collegebesluit vaststelling omgevingsvergunning • Beroep ingediend op watervergunning (okt ‘21) • Beroep ingediend op omgevingsvergunning (dec ‘21) • Voorjaar 2022 wethouder Bart Jaspers Faijer krijgt “brug Junne “ in portefeuille U p a ec b Ov rU p a ec b Ov rUitspraak Rechtbank OverijsselUitspraak Rechtbank Overijssel • 19-1-2023 uitspraak van de rechtbank Zwolle op de water- en omgevingsvergunning voor brug Junne • Voor beide uitspraken geldt een termijn van 6 weken (tot 3 maart) voor het instellen van een Hoger beroep bij de Raad van State C l e g ë sC l e g ë sCoulanceregeling agrariërsCoulanceregeling agrariërs • Dit betreft een concept / voorstel coulanceregeling voor een tegemoetkoming in de kosten, die zijn gemaakt door agrariërs, die vanwege het verkeersbesluit (2017) om de brug in Junne af te sluiten voor voertuigen waarvan de totaalmassa hoger is dan drie ton, om moeten rijden. G b Gebruik van de nieuwe brug Verkeersbesluiten en handhavingsprotocol • ..\..\..\C06 Voorbereiding bestek-tekeningen-hoeveelheden\C06.1 voorbereiding\Verkeersonderzoek\College voorstel\210413 factsheet Junne-2.pdf V e e eV e e eVoorbereidende werkzaamheden:Voorbereidende werkzaamheden: • Verwijderen niet vergunningsplichtige bomen en struiken V r gt cV r gt cVervolgtrajectVervolgtraject • Opstart werkplaats voorbereiding • Verwijderen niet vergunningsplichtige bomen en struiken • Uitvoeren aanvullende (bodemkundige) onderzoeken • Contractvorming met aannemer • Afronden contractstukken • Selectiecriteria aannemer
26 juni 20241010.03 KBHoort bij dossier Woo-verzoek De sluis, de stuw en/of brug te Junne 2 juni 2023
Download PDF
PDF20230602_woo_junne_stegeren_inventarislijst_aangevuld.pdf
Inventarislijst documenten Woo verzoek d.d. 2 juni 2023 m.b.t. brug, stuw en sluis te Junne/Stegeren Bijlage bij brief d.d. 29 juni 2023 Datum Document Beoordeling Reden Basis Locatie in document 20230315 202300021-16-03-2023 Offerte Hercules Deels openbaar Bedragen en ramingen niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder b Woo Raming benodigde tijd en inzet aantal personen op p 4 en 6; Tekstgedeelten na € Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Overige onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230405 RE Offerte Ecogroen actualisatieberekening Deels openbaar Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230406 Agenda Klankbordgroep 8 – april 2023 Deels openbaar Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230406 Verslag Klankbordgroep 8 – april 2023 Deels openbaar Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230406 Gem Ommen – 210413 Factsheet Junne 2 Openbaar 20230406 Gem Ommen – Klankbord 8 Junne 060423 Openbaar 20230406 WVS Junne presentatie KBG 6 april 2023+ Deels openbaar Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230417 Risicodossier Junne Niet openbaar Document voor actueel intern beraad; persoonlijke beleidsopvattingen over risico’s, en gewenste maatregelen, verweven met feiten Artikel 5.1, tweede lid, onder i Woo, en artikel 5.2, eerste lid Woo 20230420 Communicatiestrategie stuw Junne Niet openbaar Document voor actueel intern beraad (nog in bewerking); persoonlijke beleidsopvattingen over gewenste aanpak en verloop van externe communcaitie, verweven met feiten Artikel 5.1, tweede lid, onder i Woo, en artikel 5.2, eerste lid Woo 20230420 Kernboodschap en QA Stuw Junne Openbaar 20230501? Aanvraagformulier capaciteit projecten Deels openbaar Ramingen niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder b Woo Geraamde uren in kolom 5 en 6 Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Overige onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230504 FW Aanvraag duikinspectie Deels openbaar Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230508 Agenda intern PTO 11 mei Deels openbaar Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230517 Agenda BO brug stuw Junne V2 Deels openbaar Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230517 Verslag BO brug stuw Junne Deels openbaar Onderwerpen buiten reikwijdte van het Woo verzoek Punten 4 tot en met 7 Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Overige onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230517 Hercules opdracht duikinspectie Deels openbaar Bedragen en ramingen niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder b Woo Tekstgedeelte na € Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Overige onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230522 Planning stuw Junne Niet openbaar Document voor actueel intern beraad; persoonlijke beleidsopvattingen over gewenste planningen en inzet van medewerkers, verweven met feiten Artikel 5.2, eerste lid Woo 20230525 Agenda intern PTO 25 mei Deels openbaar Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Onleesbaar gemaakte tekstgedeelten 20230509 Ecologisch logboek Stuw Junne 09052023 Deels openbaar Namen/persoonsgegevens niet openbaar Artikel 5.1, tweede lid onder e Woo Onleesbaar gemaakte tekstgedeelten
26 juni 2024114.3 KBHoort bij dossier Woo-verzoek De sluis, de stuw en/of brug te Junne 2 juni 2023
Download PDF
PDF20230602_woo_junne_stegeren_beschikking_geredigeerd.pdf
Pagina 1 | 4 Per e-mail: Geachte , Op 2 juni hebben wij uw verzoek op grond van de Wet open overheid (hierna: Woo), met betrekking tot de sluis, de stuw en/of brug te Junne, ontvangen. Besluit Wij hebben de gevraagde informatie geïnventariseerd. Bijgevoegde inventarislijst biedt een overzicht van documenten die binnen de reikwijdte van uw verzoek vallen. Wij hebben de op deze lijst vermelde documenten getoetst aan de Woo. Uitgangspunt van de Woo is dat informatie openbaar wordt gemaakt, tenzij er sprake is van één van de uitzonderingen van artikel 5.1 of 5.2 van de Woo. Bij de beoordeling van de documenten is gebleken dat op deze documenten uitzonderingen van toepassing zijn. Hieronder geven wij een uitgebreidere toelichting per uitzondering. In de inventarislijst wordt bij de betreffende documenten verwezen naar de toepasselijke uitzondering. De documenten die wij geheel of gedeeltelijk openbaar maken zenden wij u apart toe via WeTransfer, en publiceren wij op ons Woo-platform. Aan het slot van deze brief vindt u hierover meer informatie. Toelichting op de uitzonderingen Eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer (artikel 5.1, tweede lid, onder e Woo) Veel documenten bevatten persoonsgegevens (namen, telefoonnummers, e-mailadressen). Verstrekking van deze gegevens dient achterwege te blijven indien de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer zwaarder moet wegen dan het belang van openbaarmaking. Op grond van vaste jurisprudentie van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State verzet postadres Postbus 5006 7600 GA Almelo bezoekadres Kooikersweg 1 Almelo t 088 220 33 33 e info@vechtstromen.nl www.vechtstromen.nl contactpersoon uw kenmerk datum 29 juni 2023 doorkiesnummer ons kenmerk bijlage(n) 06 één Onderwerp Beschikking op uw Woo verzoek d.d. 2 juni 2023 Pagina 2 | 4 het belang van eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer zich tegen openbaarmaking van namen van medewerkers van bestuursorganen die niet wegens hun functie in de openbaarheid treden (zie bijvoorbeeld ECLI:NL:RVS:2018:321). De persoonsgegevens van betrokkenen die geen openbare rol spelen of waarvan de gegevens niet noodzakelijk zijn voor een goede democratische controle verstrekken wij daarom niet. Persoonlijke beleidsopvattingen in documenten voor intern beraad (artikel 5.2, eerste lid Woo) Documenten voor intern beraad zijn documenten die zijn opgesteld en bedoeld voor overleg binnen de overheid, en overleg tussen overheid en derden, voor zover daarin geen sprake is van advisering door een derde met een eigen belang (o.m. ECLI:NL:RVS:2020:2610). Ook deze documenten komen voor openbaarmaking in aanmerking, met uitzondering van daarin opgenomen persoonlijke beleidsopvattingen (al dan niet verweven met feitelijke informatie). Hierbij valt te denken aan voorstellen, aanbevelingen of conclusies over een bestuurlijke aangelegenheid, maar ook aan de – subjectieve- keuze voor te bespreken of vast te leggen onderwerpen of feiten. Doel van deze regeling is de bescherming van de vrije meningsvorming, het belang om in vertrouwelijke sfeer te kunnen ‘brainstormen’ en het kunnen waarborgen dat bij de primaire vormgeving van het beleid de betrokkenen in alle vrijheid hun gedachten en opvattingen kunnen uiten. Uw verzoek heeft onder meer betrekking op actueel intern overleg binnen het waterschap; daarmee geldt dat deze documenten moeten worden gekwalificeerd als “documenten voor intern beraad”. In overleg wordt gezocht naar de beste aanpak van de situatie bij de brug, de stuw en de sluis, en worden onder meer ontwerpen, planningen, ramingen en verdeelsleutels van kosten, en risico- inventarisaties gemaakt, besproken en zo nodig aangepast. Deze overleggen dienen als voorbereiding op bestuurlijke besluitvorming en adequate uitvoering hiervan. Dit overleg kan onzes inziens alleen leiden tot goede bestuursvoorstellen, besluitvorming en uitvoering als dit in vrijheid kan worden gevoerd, en niet wordt afgeleid of verstoord door inmenging van derden (als reactie op verstrekte documenten voor intern beraad). Om bovenstaande redenen verstrekken wij persoonlijke beleidsopvattingen in de betreffende documenten niet. Voor zover de documenten ook separate feitelijke informatie bevatten maken wij die informatie wel openbaar. Het goed functioneren van de Staat of andere publiekrechtelijke lichamen en bestuursorganen (artikel 5.1, tweede lid, onder i Woo) Openbaar making van informatie blijft achterwege voor zover het belang van het goed functioneren van het waterschap of een ander publiekrechtelijk lichaam of orgaan zwaarder moet wegen. Hiervan kan sprake zijn ten aanzien van het interne beraad op de werkvloer. Dergelijk beraad is nodig om een overheidsorganisatie überhaupt te kunnen laten functioneren (Kst II,2013/14, 33 328, nr 13). In het kader van de aanpak van de situatie bij de brug, de stuw en de sluis worden gegevens die voor de interne organisatie van het project van belang zijn in samenhang bijgehouden. Hierbij moet gedacht worden aan een actuele stand van uitgaven, ramingen van verdere en mogelijke kosten, inzet van uren, materieel, planning van werkzaamheden en dergelijke. Niet alle gegevens kunnen worden aangemerkt als persoonlijke beleidsopvattingen. Omdat deze alle en in samenhang dienen ter voorbereiding van aanstaand optreden of besluiten door of namens het bestuur is het van belang dat deze informatie kan worden uitgewisseld en besproken zonder dat het meteen in de openbaarheid komt, en kan worden verstoord door voortijdige inmenging of premature reacties van derden. Interne, ambtelijke, informatie die betrekking heeft op de ambtelijke uitvoering van werkzaamheden en administratie die hieraan ten dienste staat verstrekken wij om bovenstaande reden niet. Economische en financiële belangen van het waterschap (artikel 5.1, tweede lid, onder b Woo) Het openbaar maken van informatie blijft achterwege voor zover de economische of financiële Pagina 3 | 4 belangen van het waterschap of van andere overheden zwaarder moeten wegen dan het belang van openbaarmaking. Geraamde, maar ook gerealiseerde, bedragen voor de uitvoering van plannen en werkzaamheden –al dan niet in opdracht- van het waterschap zijn in dit verband gevoelig. Derden, waaronder partijen die geïnteresseerd zijn in het (op enig moment) verkrijgen van opdrachten van het waterschap, kunnen met deze bedragen zicht krijgen op de wijze van ramen, plannen en uitvoeren van het waterschap. Deze kennis zullen zij kunnen gebruiken bij mogelijke inschrijvingen. Dit beïnvloedt de onderhandelingspositie van het waterschap in dat geval nadelig, waardoor de financiële belangen van het waterschap in ernstige mate kunnen worden geschaad. Wij menen dan ook dat het belang van openbaarmaking van deze informatie minder zwaar moet wegen dan de economische en financiële belangen van het waterschap (of andere overheden). De betreffende informatie verstrekken wij daarom niet. Ter informatie De Woo bevat voor een bestuursorgaan de verplichting1 om uit eigen beweging onder meer de volgende informatie openbaar te maken: - de inhoud van de schriftelijke Woo-verzoeken, - de schriftelijke beslissingen op die verzoeken en, behoudens bij gehele afwijzingen, - de daarbij verstrekte informatie. Hoewel deze verplichting nog niet in werking is getreden, wil het waterschap deze informatie al wel vrijwillig, in geanonimiseerde vorm, publiceren. Hiervoor heeft het een Woo-platform ingericht, waarop deze (en op termijn veel andere) informatie wordt gedeeld: https://open.vechtstromen.nl . Op dit platform worden ook (een globale weergave van) uw Woo-verzoek van 2 juni 2023, deze brief en de openbaar gemaakte documenten opgenomen. Wij gaan er vanuit u hiermee van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, het dagelijks bestuur van waterschap Vechtstromen namens deze, , senior adviseur juridische zaken 1 Artikel 3.3, lid 2 onder i Woo Pagina 4 | 4 Bezwaar U kunt binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verzonden bezwaar maken bij het dagelijks bestuur van het waterschap Vechtstromen, Postbus 5006, 7600 GA Almelo. Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en moet tenminste bevatten: a. de naam en het adres van de indiener; b. de dagtekening; c. een aanduiding/omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt; d. de gronden van het bezwaar. Wie een bezwaarschrift indient, kan de voorzieningenrechter van de rechtbank verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dit vereist. Voor het in behandeling nemen van een verzoek om een voorlopige voorziening is een griffierecht verschuldigd. Het verzoek om een voorlopige voorziening kan worden gericht aan de voorzieningenrechter van de rechtbank Overijssel, Bestuursrecht, Postbus 10067, 8000 GB te Zwolle.
26 juni 2024152.66 KBHoort bij dossier Woo-verzoek De sluis, de stuw en/of brug te Junne 2 juni 2023
Download PDF
PDF20230406_wvs_junne_presentatie_klankbordgroep_6_april_2023_geredigeerd.pdf
Algemeen Personele wisselingen: • Projectleider Stuw Junne • Intern projectteam • Proces-Projectmanager Vecht • Portefeuillehouder Wijziging en uitstel POP-subsidie Communicatie-aanpak: • Integrale communicatie over ingrepen/initiatieven/werkzaamheden Vergunningen/procedures Stuw Junne/permanente droogzetvoorziening • Projectplan Waterwet: onherroepelijk • Omgevingsvergunning: in afwachting van zitting Hoger Beroep (Raad van State) Werkzaamheden Stuw Junne 2023 Vanuit project Stuw Junne: • Monitoring ecologie / meetbouten stuw • Inspectie stuw  Inspectierapport • Advies renovatie/nieuwbouw • Bestuursvoorstel Vanuit beheer: • Aanbrengen beveiliging stuwkleppen • Revisie cilinders Doorkijk werkzaamheden 2024 en daarna Vanuit project Stuw Junne: • Duidelijkheid over scope: renovatie / nieuwbouw • Permanente droogzetvoorziening • Vervangen aandrijving Werkzaamheden sluis Junne • Lekkage kelders • Herstel oevers benedenstrooms sluis
26 juni 20241.43 MBHoort bij dossier Woo-verzoek De sluis, de stuw en/of brug te Junne 2 juni 2023
Download PDF
1...175176177