Home
Woo-verzoeken

Woo-verzoeken

1769 resultaten worden getoond
PDF20230125_artikel_dvhn_geredigeerd.pdf
1 Van: Verzonden: woensdag 25 januari 2023 12:04 Aan: Nettie Aarnink; Onderwerp: Artikel DvhN Bijlagen: 230125 Waterinjectie bij Schoonebeek - hoe hangt de vlag erbij.pdf; 230125 NAM in Schoonebeek - Oud vertrouwen en nieuw scepsis.pdf Hoi, Ter informatie, van . Groet, ** Vandaag staat in Dagblad van het Noorden een paginagroot artikel over oliewinning en waterinjectie in Schoonebeek, de houding van het dorp ten opzichte van NAM en hoe het tot nu toe gaat. Betrokken journalisten zijn Willem Dekker en Pim Siegers. Willem zal vanavond waarschijnlijk aanwezig zijn bij de bijeenkomst voor raden/staten/AB. T: 088 2203333 www.vechtstromen.nl De informatie in dit e-mail bericht (inclusief informatie in bijlagen) is uitsluitend bestemd voor het gebruik door de geadresseerde. Indien u deze e-mail per ongeluk ontvangt, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de opsteller daarvan, het bericht te vernietigen en de inhoud daarvan niet te gebruiken of aan derden te openbaren.
26 juni 2024407.54 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230210_fw_oplevering_definitieve_notitie_project_review_rhdhv_rapport_geredigeerd.pdf
1 Van: Verzonden: vrijdag 10 februari 2023 19:18 Aan: Onderwerp: FW: Oplevering definitie notitie project - Review van RHDHV rapport “Onderzoek Oliewinning Schoonebeek” Bijlagen: TNO-100348172-Evaluatie-RHDHV-rapport-Schoonebeek-Final06022023.pdf Tkn. , kun jij ervoor zorgen dat deze versie in archief komt? Gr -------- Oorspronkelijk bericht -------- Van: @emmen.nl> Datum: 06-02-2023 23:02 (GMT+01:00) Aan: @drenthe.nl>, @vechtstromen.nl>, @coevorden.nl> Cc: @emmen.nl> Onderwerp: FW: Oplevering definitie notitie project - Review van RHDHV rapport “Onderzoek Oliewinning Schoonebeek” Dag allemaal, Bijgaand de definitieve review van TNO. Naar de inhoud is deze definitief. Er komt morgen nog een kleine bewerking om administratieve onvolkomenheden weg te werken. Gebruik de versie van morgen svp in formele stukken en jullie archieven. Ik ga nu RHDHV in de gelegenheid stellen om te reageren. Woensdag moet hun reactie binnen zijn. Het stuk van TNO en de reactie van RHDHV zijn dus nog niet openbaar. Het stuk van TNO wordt openbaar na de beraadslagingen in de colleges van 14 februari. Met vriendelijke groet, Van: @tno.nl> Verzonden: maandag 6 februari 2023 22:46 Aan: @emmen.nl> CC: @tno.nl> Onderwerp: Oplevering definitie notitie project - Review van RHDHV rapport “Onderzoek Oliewinning Schoonebeek” Beste , Onder vermelding van het van toepassing zijnde projectnummer 060.55924 wordt hierbij namens TNO de definitieve versie van de notitie opgeleverd van het project zoals vermeld in de subject van deze e-mail. 2 Zoals vorige week donderdag afgesproken kan deze notitie nu onderdeel zijn van het dossier voor verdere beraadslagingen van de vier overheden waarvoor dit project is uitgevoerd. Daarmee wordt deze notitie ook publiek op woensdag 15 februari 2023. Graag krijgen we daarvan een bevestiging als deze online staat. In ons laatste gesprek is ook stil gestaan bij de wens om RHDHV nog te kennen in deze notitie voorafgaand aan de beraadslagingen. Zoals besproken kan de notitie met RHDHV nu door de gemeente Emmen worden gedeeld met RHDHV, maar blijft TNO afzijdig in het verdere proces. Wel zouden we nog willen aanbevelen RHDHV vooral (eerst) te laten reageren op de conclusies van onze review. Bij een review door RHDHV van onze notitie is er namelijk een risico dat er teveel (eerst) gaat worden stilgestaan bij onze detail bevindingen. Als laatste nog over deze definitieve versie van de notitie het volgende. Er is uiteindelijk voor gekozen om de detail bevindingen niet in een annex onder te brengen, maar wel een leeswijzer aan te brengen die de lezer zou kunnen doen besluiten na het lezen van de twee inleidende secties eerst de overkoepelende conclusies tot zich te nemen. Verder is me bij het genereren van de pdf-versie net opgevallen dat er twee deficiënties in de pdf zijn ontstaan: De datum op de eerste pagina springt steeds op de datum van de dag in januari dat we voorzichtig met de notitie zijn begonnen. Daarnaast wordt nu bij de referentie op pagina 2 en verder steeds iets toegevoegd wat daar niet hoort. Dit behoeft morgen nog even de “finishing touch” van onze secretaresse en ik verwacht in de loop van de dag dus nog een update van de notitie te sturen en die dus qua inhoud ongewijzigd gaat zijn. Mocht bovenstaande verder aanleiding geven om contact te hebben, laat dat vooral weten. Ik verwacht verder later deze week nog even kort contact op te nemen over de (administratieve) afronding. Mede namens , groeten, T: 088 2203333 www.vechtstromen.nl De informatie in dit e-mail bericht (inclusief informatie in bijlagen) is uitsluitend bestemd voor het gebruik door de geadresseerde. Indien u deze e-mail per ongeluk ontvangt, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de opsteller daarvan, het bericht te vernietigen en de inhoud daarvan niet te gebruiken of aan derden te openbaren. Applied Geosciences T +31 (0)65 E @tno.nl Location This message may contain information that is not intended for you. If you are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are requested to inform the sender and delete the message. TNO accepts no liability for the content of this e-mail, for the manner in which you use it and for damage of any kind resulting from the risks inherent to the electronic transmission of messages.
26 juni 2024615.07 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20221024_document1_005_.pdf
Bijlage bij geannoteerde agenda bestuurlijk overleg 27 oktober met EZK en NAM Deze notitie geeft, ter informatie, de achtergrond en de stand van zaken (oktober 2022) weer van het dossier oliewinning en verwerking productiewater. De bespreekpunten voor het bestuurlijk overleg zijn 0pgenomen in de geannoteerde agenda. Deze notitie geeft wat context voor die bespreekpunten. Algemeen Het dossier oliewinning en verwerking productiewater nadert een nieuwe fase. Diverse onderzoeken naderen voltooiing. De rijksoverheid en NAM willen voortzetting van de oliewinning. Het productiewater wat daarbij onherroepelijk vrijkomt vraagt om een zorgvuldige verwerking. Staatssecretaris Vijlbrief heeft aangegeven dat hij het logisch vindt dat de verwerking van productiewater in Drenthe plaatsvindt, waar tenslotte ook de olie gewonnen wordt, mits het aantoonbaar veilig en verantwoord kan. Vanuit bestuurlijke realiteitszin hebben onze besturen voorzichtig positief kritisch gereageerd. Verwerking van productiewater moet wat hen betreft veilig en verantwoord zijn voor mens en milieu en diepe ondergrond. Om te komen tot de meest wenselijke variant van verwerking van het productiewater moeten alle ‘hoeken van het speelveld’ bezien worden. Regionale besturen en inwoners moeten op een goede manier betrokken worden in het proces. Ook moet de regio meerwaarde ondervinden van het feit dat er oliewinning (en productiewaterverwerking) plaatsvindt. Vanuit het rijk worden de ambities gedeeld om de situatie beter te maken dan bij de injectie in Twente ( minder risico’s op incidenten en minder mijnbouwhulpstoffen). De term “circulair” die in de landspolitiek is gebezigd, is niet concreet gemaakt. De fase die we nu naderen zorgt dat concrete plannen en de onderbouwende onderzoeken in de openbaarheid komen en dat politieke oordeelvorming in de regio zal plaats vinden. Er zal vermoedelijk meer publiciteit komen. Dit zal een nieuwe dynamiek geven aan het proces. Na deze fase van regionale politieke oordeelvorming, zullen de plannen concreet worden in vergunningsprocessen en realisatie. Het ministerie van EZK en NAM hebben een gebiedsproces met 3 pijlers in gang gezet. (vergunningenspoor / ontzorgingsspoor / bijdragenspoor ). Het bijdragenspoor is nog niet uitgewerkt. De regio is hier (bestuurlijk en ambtelijk) zelf ook nog over aan het nadenken Vergunningenspoor Het ministerie heeft (na diverse malen aandringen) een planning/processchema vrijgegeven. Deze staat op de agenda van het Bestuurlijk Overleg. Het is goed dat deze planning er eindelijk is en dat daarin ook ruimte/tijd is opgenomen voor het regionaal bestuurlijk proces voor oordeelvorming. Het schema geeft helderheid op hoofdlijnen, maar er blijven er ook nog vragen en opmerkingen over. Tot eind november/begin december komen diverse onderzoeken vrij: • Het oordeel van SodM over Drentse putten • Het waterinjectie managementplan • Het oordeel over het herevaluatie-onderzoek Twente • De MKBA • De MER-beoordelingsnotitie • Het Nader Onderzoek Drenthe Het is nog onduidelijk wanneer/ welke van deze documenten in de openbaarheid komen. En hoe deze openbaarheid zich verhoudt tot de informatiesessie(s) voor staten/raden/AB. Van het Nader Onderzoek Drenthe mag worden verondersteld dat de regionale overheden daar een reactie op mogen uitbrengen. Dat lijkt echter niet verwerkt in het planningsschema. De planning is een NAM document gericht op vergunningen en realisatie. De verbinding met het “ontzorgingsspoor” en “bijdragenspoor” en het beoogde “bestuursakkoord” behoeven verdere uitwerking. Het is nog niet kristalhelder in welke (vergunning)stukken de aspecten m.b.t. de diepe ondergrond aan bod komen. Het beëindigen van injecties in bestaande putten wordt niet vermeld. Welke materialen NAM wil toepassen als binnenbuis in injectieputten is nog onderwerp van onderzoek! ( bestaande buizen? Buizen met een zgn “liner” die bestand is tegen injectiewater? Kunststof buizen? ) In het planningsschema is geen rekening gehouden met bezwaar- en beroepsprocedures. Het planningsschema zou een dynamisch document moeten worden wat periodiek wordt getoetst en bijgesteld. Het is goed dat NAM uitlegt hoe men met de varianten hard-stop versus afbouw in Twente omgaat. Bestuurlijk afsprakenkader. Van EZK hebben we enkele dagen geleden een stuk ontvangen genaamd ”CONCEPT bestuurlijke afspraken gebiedsproces Schoonebeek”. Dit document is ambtelijk niet voor-besproken. Er is geen tijd geweest voor noch voor ambtelijke afstemming, noch voor bestuurlijke afstemming. Het lijkt ons goed dit stuk terug te verwijzen voor ambtelijk overleg en eerst procesafspraken te maken en aan te geven wat de bestuurders nodig hebben om überhaupt een bestuursakkoord te tekenen. Met de intentie dat in het volgend overleg een document komt wat bestuurlijk besproken kan worden. Bij eerste lezing is dit een hybride stuk. Het gaat voor een deel in op de huidige interbestuurlijke afstemming, voor een deel over het gebiedsproces en voor een deel in op een beoogd bestuursakkoord. De huidige bestuurlijke overleggen worden in dit concept gezien als een stuurgroep waarin allen zich inzetten voor herstart van de oliewinning en verantwoorde verwerking van productiewater. Terwijl de regionale politiek/bestuurlijke oordeelvorming nog moet starten! Ontegenzeggelijk staan er ook goede zaken in dit stuk. Maar dit stuk is nog niet rijp voor een bestuurlijk overleg. Ontzorgingstafel Onafhankelijk voorzitter: er wordt discreet gepolst of een kandidaat door iedereen als geschikt wordt gezien. Het is ook gewenst de rol van deze onafhankelijke voorzitter te omschrijven, zodat hij zonder aarzeling zijn rol als procesbegeleider kan invullen. Hij zal ook een eigen oordeel moeten vormen over de beoogde planning van EZK om te komen tot een “afsprakenkader ontzorging”. Als het proces onder zijn leiding gaande is, kunnen de verbanden tussen het ontzorging-spoor en het vergunning-spoor goed worden gelegd. Het afsprakenkader kan worden geborgd door het op te nemen in vergunningen. Daardoor kunnen bijvoorbeeld frequentere controles (door SodM) nodig zijn dan gebruikelijk, omdat die voortkomen uit afspraken met de omgeving. Het afspraken kader loopt over lange tijd, enkele decennia en verdient tussentijdse evaluatie en bijstelmomenten. Bijdragenspoor Wij kunnen nog geen naam voor een verkenner/onderhandelaar invullen. In het bijzijn van NAM / EZK zou kunnen worden vermeld dat de regio daar iets meer tijd voor nodig heeft. Voor een beoogd onderhandelaar geniet nog geen persoon aller instemming. Daarnaast wordt gezocht naar personen die kunnen helpen om de positie van de regio en de financiële kaders van de oliewinning goed in beeld te brengen. In die zoektocht is pas de laatste weken perspectief gekomen. Recent is de vraag gerezen of het gewenst is zo snel een “onderhandelaar” in het spel te brengen. Een verkenning naar het speelveld ( en krachtenveld) is mogelijk een verstandiger aanpak, mits EZK en NAM daar ook aan willen meewerken.
26 juni 202474.77 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20200930_fw_bericht_nam_mer_waterinjectie_schbk_geredigeerd.pdf
2 De informatie in dit e-mail bericht (inclusief informatie in bijlagen) is uitsluitend bestemd voor het gebruik door de geadresseerde. Indien u deze e-mail per ongeluk ontvangt, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de opsteller daarvan, het bericht te vernietigen en de inhoud daarvan niet te gebruiken of aan derden te openbaren.
26 juni 2024705.18 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20221007_concept_agenda_twee_wekelijks_amtbelijk_overleg_geredigeerd-nb0702.pdf
26 juni 2024607.55 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230223_ondertekening_afsprakenkader_door_bestuurders_geredigeerd-nb0702.pdf
1 Van: @drenthe.nl> Verzonden: donderdag 23 februari 2023 12:26 Aan: Onderwerp: ondertekening afsprakenkader door bestuurders Urgentie: Hoog Hoi allemaal, Afgelopen vrijdag hebben de bestuurders elkaar via Teams gesproken en ze hebben het ook gehad over de ondertekening van het afsprakenkader uit de ontzorgtafel. Consensus was: de ondertekening zou bij voorkeur niet op de handtekeningenpagina gaan (met de *** disclaimer, zie het concept van , maar op een tweede pagina waarop aangegeven wordt dat ze het proces goedkeuren en er hun waardering voor uitspreken. Nu heb ik zojuist een telefoontje van en de NAM gehad, die zijn bezig de laatste hand te leggen aan het afsprakenkader document. Ze stellen twee opties voor: inderdaad toevoeging van een tweede pagina ( gaat een concept maken), of dat de vier bestuurders een gezamenlijke brief van gelijke strekking sturen die bijgevoegd kan worden. Zouden jullie zsm willen polsen waarvoor een voorkeur is? Daarnaast zou het op prijs stellen als er een foto moment van de ondertekening plaats zou kunnen vinden. Bij mede-ondertekening (of overhandigen brief?) dan ook met alle bestuurders. Met vriendelijke groet, Team Water, Bodem en Milieu +31 592 werkdagen: Westerbrink 1 |Postbus 122, 9400 AC Assen +31 592 365555| post@drenthe.nl www.provincie.drenthe.nl Volg ons op Dit bericht en de bijgevoegde bestanden zijn vertrouwelijk en alleen bestemd voor de geadresseerde(n). Indien u dit bericht niet in goede staat ontvangt, waarschuw dan de afzender.
26 juni 2024417.43 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20220606_agendavoorstel_ambtelijk_overleg_verwerking_7_juni_2022_v2_geredigeerd.pdf
26 juni 2024429.92 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230324_ambtelijk_overleg_28_maart_geredigeerd.pdf
1 Van: @rvo.nl> Verzonden: vrijdag 24 maart 2023 11:14 Aan: ; @emmen.nl'; @coevorden.nl'; ; @drenthe.nl'; ; @shell.com; Onderwerp: Ambtelijk overleg 28 maart Bijlagen: Agendavoorstel Ambtelijk Overleg 280323 Verwerking olieproductiewater Schoonebeek.docx; Kort verslag Ambtelijk Overleg 140323.docx Dag allen, Bijgaand het agendavoorstel voor a.s. dinsdag en het verslag van het vorige ambtelijk overleg. Eventuele aanvullingen graag maandag voor 12u toesturen. Fijn weekend! Met hartelijke groet, …………………………………………………………………………………………… Ministerie van Economische Zaken en Klimaat RVO/Bureau Energieprojecten Bezuidenhoutseweg 73 | 2594 AC | Den Haag | Postbus 20401 | 2500 EK | Den Haag …………………………………………………………………………………………… M 06 E @rvo.nl Afwezig op vrijdag vanaf 12:00  een gedachte voor het milieu - is printen van deze mail echt nodig De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) stimuleert Duurzaam, Agrarisch, Innovatief en Internationaal ondernemen. Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is gezonden, wordt u verzocht dat aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. De Staat aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, van welke aard ook, die verband houdt met risico's verbonden aan het elektronisch verzenden van berichten. This message may contain information that is not intended for you. If you are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are requested to inform the sender and delete the message. The State accepts no liability for damage of any kind resulting from the risks inherent in the electronic transmission of messages.
26 juni 2024542.46 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20221220_bestuurlijk_afsprakenkader_schbk_geredigeerd.pdf
> Retouradres Postbus 20401 2500 EK Den Haag Datum Betreft Bestuurlijke afspraken Gebiedsproces Schoonebeek Pagina 1 van 3 Programma DG Groningen en Ondergrond Bezoekadres Bezuidenhoutseweg 73 2594 AC Den Haag Postadres Postbus 20401 2500 EK Den Haag Overheidsidentificatienr 00000001003214369000 T 070 379 8911 (algemeen) F 070 378 6100 (algemeen) www.rijksoverheid.nl/ezk Behandeld door mr. T 070 @minezk.nl Ons kenmerk PDGGO / 22555262 Uw kenmerk Bijlage(n) Intern gebruik Geachte bestuurders, NAM is voornemens de waterverwerking van de Schoonebeek oliewinning in te richten op de locatie Schoonebeek. Het is in ieders belang dat dit proces zorgvuldig en transparant verloopt. Deze oliewinning en de daarbij behorende verwerking van het productiewatermoet veilig en verantwoord kunnen plaatsvinden. De bestuurlijke afspraken in dit document zijn bedoeld als een bevestiging dat de betrokken partijen een zorgvuldig en transparant gebiedsproces doorlopen en ook in de toekomst hierover blijven communiceren. Aanleiding en doel Vanaf 1947 wint de Nederlandse Aardolie Maatschappij B.V. (NAM) aardolie uit het Schoonebeekolieveld vanaf verschillende mijnbouwlocaties rondom Schoonebeek. NAM onderzoekt de mogelijkheden om het productiewater van deze winning te injecteren in het dieper gelegen Schoonebeek gasveld. De omschakeling naar Drenthe biedt de kans om het verwerkingsproces van productiewater opnieuw in te richten aan de hand van nieuwe inzichten. Het opnieuw inrichten van dit verwerkingsproces houdt in: - De ruimte geven aan omwonenden hun zorgen kenbaar te maken en samen met hen nadere afspraken te maken over oa communicatie, monitoring en afhandeling van eventuele mijnbouwschade; - De ruimte geven aan de NAM om een verwerkingsmethode te kiezen die veilig is en zowel recht doet aan mens en milieu als aan het bedrijfseconomisch belang; - De ruimte geven aan de regio om te verkennen of de de oliewinning in Schoonebeek meerwaarde kan hebben voor de regio; - De vergunningverleners de mogelijkheid te geven om op basis van de geleverde onderzoeken en adviezen een afgewogen besluit te kunnen nemen. Onder regie van EZK is daarom een gebiedsproces gestart. Dit gebiedsproces kent naast deze bestuurlijke afspraken drie sporen: (1) Ontzorgen, (2) Bijdragen , (3) Vergunnen. Elk spoor heeft hierin zijn eigen tijdspad. Partijen zien gezamenlijk toe op het zorgvuldig en transparant doorlopen van dit gebiedsproces. Pagina 2 van 3 Programma DG Groningen en Ondergrond Ons kenmerk PDGGO / 22555262 Intern gebruik Ontzorgen We hebben afgesproken dat er een ontzorgingstafel komt, met een onafhankelijk voorzitter. Hier komt een afsprakenkader uit voort. Vanuit dit spoor ontzorgen werkt de NAM samen met omwonenden en andere belanghebbenden aan een afsprakenkader. De bewoners en andere belanghebbenden worden hierbij vertegenwoordigd door een onafhankelijk voorzitter. Penvoerder van dit afsprakenkader is de NAM. De afspraken die daarin kunnen worden opgenomen bestaan uit; de aard en omvang van voorgenomen activiteiten, daarmee mogelijk samenhangende effecten en de wijze waarop daarop wordt geacteerd, monitoring van milieu- en veiligheidsaspecten, omgang met mogelijke mijnbouwschade, communicatie en de inrichting van een structureel overleg voor project- en uitvoeringsfase. De onafhankelijke voorzitter coördineert de effectieve overgang van de ontzorgingstafel naar het structureel overleg met een nog op te richten stichting. Partijen zien er op toe dat er een structureel overleg wordt ingericht en dat partijen zich aan gemaakte afspraken houden. Vergunnen Partijen willen een transparant en helder vergunningentraject. Voorafgaand aan en tijdens de vergunningaanvragen is er voldoende tijd voor regionale oordeelsvorming. De beschikbare evaluatie en onderzoeksrapporten worden daarbij met elkaar gedeeld. Tijdens het vergunningentraject hebben overheden zowel op boven- als ondergrondse vergunningen adviesrecht. Bijdragen Afgesproken wordt dat we met elkaar onderzoeken hoe de oliewinning van meerwaarde kan zijn, niet alleen landelijk, maar ook voor de regio. Partijen hebben de intentie om invulling te geven aan de afspraak het gebied een impuls te geven. De gemeenten Coevorden en Emmen en de provincie Drenthe starten hiertoe een aparte verkenning. Daarna zal een fase van onderhandeling worden gestart. Planning Een zorgvuldige omschakeling naar Drenthe kost tijd. Het gebiedsproces moet ruimte geven voor een regionale oordeelsvorming, maar ook een efficiënte vergunningprocedure. Partijen zien hier op toe. Partijen spreken af duidelijk te communiceren over de voortgang van het traject. Communicatie Partijen maken afspraken over het elkaar vroegtijdig informeren over relevante ontwikkelingen en het naar buiten communiceren. De ontzorgingstafel (vanuit ontzorgingspoor) en later de stichting wordt in de uitvoeringsfase hierbij betrokken. Op de website www.mijnbouwvergunningen.nl wordt alle openbare informatie gedeeld met betrekking tot het gebiedsproces Schoonebeek. Pagina 3 van 3 Programma DG Groningen en Ondergrond Ons kenmerk PDGGO / 22555262 Intern gebruik Governance Betrokken partijen in het gebiedsproces bestaan uit provincie Drenthe, gemeente Emmen, gemeente Coevorden, waterschap Vechtstromen, de NAM en het ministerie van EZK. De NAM neemt verantwoordelijkheid voor het onderdeel ontzorgen. Provincie en gemeenten nemen de verantwoordelijkheid voor het onderdeel bijdragen. Het ministerie van EZK neemt verantwoordelijkheid voor het onderdeel vergunnen. Ondertekening bestuurlijke afspraken gebiedsproces Schoonebeek namens de betrokken partijen: Dhr R. van der Weide Dhr J. Huizing Wethouder gemeente Emmen Wethouder gemeente Coevorden Gemeente Emmen Gemeente Coevorden Mevr. N. Aarnink Dhr. T. Stelpstra Lid dagelijks bestuur Gedeputeerde Provincie Drenthe Waterschap Vechtstromen Provincie Drenthe Dhr S. Vroemen Dhr. H. Vijlbrief Directeur Staatssecretaris Mijnbouw Nederlandse Aardolie Maatschappij Ministerie Economische Zaken en Klimaat
26 juni 2024358.09 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230120_afsprakenkader_gebiedsproces_schoonebeek_concept_04tc_.pdf
26 juni 20241.11 MBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
1...100...177