Home
Woo-verzoeken

Woo-verzoeken

1769 resultaten worden getoond
PDF20221223_presentatie_nam_schoonebeek_geredigeerd.pdf
26 juni 20241.03 MBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230411_kort_verslag_ambtelijk_overleg_280323_geredigeerd.pdf
Intern gebruik Agendavoorstel Ambtelijk Overleg Verwerking olieproductiewater Schoonebeek Vergadering: dinsdag 28 maart 2023, 14.00 – 15.00 Genodigden: Ministerie EZK mijnbouwbeleid – Voorzitter Ministerie EZK mijnbouwbeleid – Vice Voorzitter Ministerie EZK mijnbouwbeleid – Vice Voorzitter Ministerie EZK mijnbouwvergunningen Ministerie EZK mijnbouwvergunningen Gemeente Emmen Gemeente Coevorden Provincie Drenthe Waterschap Vechtstromen NAM - Projectleider NAM - Vergunningen NAM - Omgevingsmanager Voorgestelde Agendapunten: 1. Opening; verslag vorig overleg (onder punt 1: betreft raadscommissie van Emmen; onder punt 2: Ook de gemeente Emmen geeft haar advies na die van Sodm en TNO) 2. Terugkoppeling Bestuurlijk overleg: stavaza reflectiebrieven gemeente, ondersteuning enquête Dorpsbelangen. Wanneer kan EZ de reflectie verwachten? Deze reflectie wil EZK meenemen in de kamerbrief die is toegezegd tijdens commissiedebat. Er wordt gewacht tot de komende raadvergadering met een brief naar het ministerie vanuit Emmen. Rond 1 april zal dit zijn. De brief is openbaar momenteel omdat het naar de raad gegaan is, maar mogelijkheid is dat deze nog aangepast wordt. Een journalist heeft al vragen gesteld, maar er is geen artikel verschenen nog. Vorige week heeft Coevorden raadsvergadering gehad. Hier is een motie ingediend. Op basis daarvan zijn nog aanpassingen gedaan en het is vanmorgen vastgesteld in college dus volgende week bij het ministerie. Als het naar de raad gestuurd is, is de brief ook openbaar. In zowel de brief van Emmen als Coevorden het verzoek om afsprakenkader/ontzorgtafel breder toe te lichten (bijvoorbeeld delen met raadsleden en in JaKnikker). Enquête Dorpsbelangen Gemeente wil mogelijk faciliteren (financieel ondersteunen en manier van verspreiden bijvoorbeeld) in uitzetten enquête. Er moet uitgezocht worden hoe en dit wordt volgende week besproken. Momenteel is niet duidelijk wie initiatiefnemer is en wat het doel is. Gemeente wordt geen mede initiatiefnemer. Actie EZK: Contact met woordvoering SMB opnemen mbt beeldvorming omtrent draagvlak uitleg, omdat nu bij sommige bewoners beeld bestaat dat het niet doorgaat als er geen draagvlak is. 3. Terugkoppeling Commissiedebat en toezeggingen mbt Schoonebeek Genoemd dat de bestaande vergunningen voor oliewinning niet ter discussie staan en dat de omgeving vroegtijdig geïnformeerd wordt. Er moet duidelijker gecommuniceerd worden Intern gebruik wat waar vastgelegd wordt en wat deelnemers van klankbordgroep ondertekenen en met welk idee (nu zorgen dat men niet heel Schoonebeek vertegenwoordigt). Ook nog andere vragen die momenteel spelen: Hoe wordt omgegaan met afspraken met individuele inwoners. Hoe kunnen we het afsprakenkader borgen. Actie EZK: link delen debatgemist Commissiedebat Contourennota aanpassing Mijnbouwwet | Debat Gemist (tweedekamer.nl) Stukken Commissiedebat Contourennota aanpassing Mijnbouwwet | Tweede Kamer der Staten-Generaal 4. Vergunningen SBK: laatste stavaza en overlegstructuur Mer beoordelingsbeslissing wordt binnenkort genomen. Er wordt gewerkt aan tekst en uitleg voor op de website. 5. Voorbereiden Ontzorgingstafel # 12 (20 april) gaat een overleg plannen mbt uitwerking (rechts)vorm uitvoeringsfase afsprakenkader et de gemeenten, en zodat dat besproken kan worden met de ontzorgtafel. heeft na ingekomen reacties op eindconcept extra tafel met alleen de deelnemers (1ste ring) > 4 april 6. W.v.t.t.k. - Talkshow De Staat van Drenthe van RTV Drenthe (30 maart) wordt hier geïnterviewd over het afsprakenkader. - Vergaderreeks van dit overleg loopt vandaag af. Actie: zal een nieuwe reeks inplannen. - NAM gaat extra informatiemomenten vervolg geven. Iedere eerste dinsdag van de maand. - EZK heeft van het verzoek gekregen voor meer informatiebijeenkomsten, omdat de informatie naar zijn idee te eenzijdig geweest is >> omdat we alle onderwerpen belicht hebben en verschillende partijen uitgenodigd hebben om hun verhaal te doen zien we momenteel de meerwaarde hier niet van. Als we bij volgende stap in vergunningsproces komen is het misschien wel een goed moment (dat is een standaard stap in een procedure).
26 juni 2024147.47 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230411_agendavoorstel_110423_ambtelijk_overleg_verwerking_geredigeerd.pdf
26 juni 2024383.07 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20220913_artikel_in_energeia.pdf
Intern gebruik Intern gebruik Olieproductie Schoonebeek blijft op verzoek van Vijlbrief nog maanden stilliggen De injectie van productiewater uit Schoonebeek in de Twentse ondergrond wordt de komende maanden niet meer hervat. Daarmee komt waarschijnlijk helemaal een einde aan Twente als opslaglocatie voor het productiewater, dat een restproduct is van de oliewinning in Drenthe. De bedoeling is dat als de oliewinning weer wordt hervat, het restwater in Schoonebeek zelf zal worden opgeslagen. Pijpleidingen van de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) in Schoonebeek waar aardolie wordt gewonnen.(Foto: Vincent Jannink/ANP) Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat bevestigt een bericht uit het regionale dagblad Tubantia. Een woordvoerder van staatssecretaris Hans Vijlbrief (Mijnbouw) laat weten dat “het klopt dat we de NAM hebben gevraagd de komende maanden [de injectie van productiewater, red.] niet op te starten. Daarmee hebben ze ingestemd.” Woordvoerder Hein Dek van de NAM geeft dezelfde lezing. Het is een gevoelig en langlopend dossier. De NAM slaat in lege gasvelden bij het Twentse Rossum zogenoemd productiewater op dat wordt gebruikt bij de olieproductie in Schoonebeek. Die twee dingen zijn aan elkaar gekoppeld: zonder de mogelijkheid het productiewater te injecteren, kan ook de olieproductie geen doorgang vinden. Het zoute water komt mee omhoog bij het oppompen van olie. Nadat olie en water van elkaar zijn gescheiden, wordt het water getransporteerd naar Rossum in Overijssel, om daar vervolgens in lege gasvelden te worden geïnjecteerd. Zowel het transport naar als de injectie in Twente ligt al jaren onder vuur, lokaal maar ook in politiek Den Haag. Het kabinet ziet graag een einde komen aan de injectie, maar omdat vergunningen zijn afgegeven kan dat niet zomaar worden afgedwongen. Staatssecretaris Vijlbrief zei eerder al eens er alles aan te willen doen om injectie in Twente te beëindigen. Verscherpt toezicht Lees ook NAM mag injectie productiewater nog niet hervatten, nader onderzoek nodig Die injectie vindt overigens in de praktijk al maanden niet plaats. In 2021 bleek de buitenbuis van één van de injectieputten te zijn gescheurd, wat leidde tot het weglekken van ongeveer 10.000 liter mijnbouwvloeistof dat de buizen beschermt tegen corrosie. Naar aanleiding van het incident, en de communicatie hierover door de NAM, plaatste toezichthouder Staatstoezicht op de Mijnen (SODM) de waterinjectie in juni 2021 onder verscherpt toezicht. Verder onderzoek leidde tot de vaststelling van een “onregelmatigheid” bij een andere injectieput, wat noopte tot nog weer meer onderzoek. Daarnaast speelt er nog het probleem van tolueen. Tolueen is een stof die van nature in de diepe ondergrond voorkomt, maar voor mensen schadelijk kan zijn na langdurige blootstelling aan hoge concentraties. Tolueen komt bij het oppompen van olie in Schoonebeek met het zoute water mee naar boven, en wordt in Twente weer terug de diepe ondergrond in gebracht. Begin januari zette de NAM de waterinjectie en dus ook de oliewinning stil vanwege een overschrijding van het vergunde maximum aan tolueen in het productiewater. Inmiddels is bij Schoonebeek een filterinstallatie geplaatst die de hoeveelheid tolueen in het productiewater weer naar toegestane hoogtes moet brengen. Het wachten is op het oordeel van het SODM dat de waterinjectie weer is toegestaan. Maar naar nu blijkt, staat er weinig druk op dat oordeel, aangezien de waterinjectie in Twente dus “de komende maanden” niet hervat zal worden. De kans is groot dat er zelfs helemaal geen water meer in de Rossumse ondergrond zal worden geïnjecteerd, maar zeker is dit niet. Dat hangt mede af van de snelheid waarmee een alternatief wordt gevonden. Verplaatsingstraject De bedoeling is dat de waterinjectie verplaatst wordt naar Schoonebeek. Woordvoerder Dek van de NAM: “Dat doen we in samenspraak met de betrokkenen uit directe omgeving in Schoonebeek, de verschillende centrale en decentrale overheden en andere belanghebbenden. Onder regie van het ministerie van EZK is hiervoor inmiddels ook een gebiedsproces in Schoonebeek opgestart en zullen binnenkort de eerste vergunningen worden aangevraagd.” Het is onduidelijk hoeveel tijd dit traject vraagt. De bedoeling is dat per 1 januari 2024 de waterinjectie in Drenthe een volledig circulair karakter krijgt, wat wil zeggen dat er alleen maar stoffen de grond in mogen verdwijnen die met het Intern gebruik Intern gebruik oppompen mee naar boven zijn gekomen. Tot die tijd moet het proces, wanneer de oliewinning hervat wordt, in elk geval schoner zijn dan tot nog toe het geval is. Dat is bijna automatisch zo, omdat het water nu wordt getransporteerd door kilometerslange pijpleidingen. Om die reden worden chemische stoffen aan het water toegevoegd die roest en corrosie tegen moeten gaan. Zonder dat transport zijn ook die stoffen niet nodig. Tot de waterinjectie weer mag, of het nu in Schoonebeek is of toch nog in Rossum, ligt de oliewinning stil. De NAM accepteert dat met weinig tegenzin. Hoewel woordvoerder Dek het in het midden laat, is de oliewinning in Schoonebeek momenteel waarschijnlijk niet rendabel. Bij de olieproductie is stoom nodig, dat wordt verkregen uit gasverbranding. Door stoom toe te voegen aan de olie in de ondergrond, wordt de olie visceuzer en daardoor gemakkelijker op te pompen. Bij de huidige energieprijzen is dat gasintensieve proces financieel onaantrekkelijk. Lees het volledige artikel: https://energeia.nl/energeia-artikel/40103529/olieproductie- schoonebeek-blijft-op-verzoek-van-vijlbrief-nog-maanden-stilliggen
26 juni 2024241.65 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230118_re_bijeenkomst_ivm_duurzaam_watermanagement_geredigeerd.pdf
1 Van: Verzonden: woensdag 18 januari 2023 11:47 Aan: Onderwerp: RE: Bijeenkomst in Emmen ivm duurzaam watermanagement en NAM Hoi , Hoe is het? Nog last van de coronabesmetting? Ik ben vrijdag niet bij het overleg, aangezien ik dan bij het overleg maaibeleid moet aanschuiven. Heel kort samengevat mijn reactie op onderstaande acties: 1. Jouw idee v.w.b. het ‘afkoppelen’ van een inlaatgebied en deze voeden met het water van de NAM vind ik heel sterk! Dit past ontzettend goed bij de strategische doelen van het waterschap én doet iets voor het collectief en richt zich niet op één belangengroep of op bepaalde individuen (echt een prachtig voorbeeld van op een andere wijze onze taken uitvoeren, meer opgavegericht). Het is in lijn met ons wateraanvoerbeleid en sorteert voor op de toekomst (en stimuleert mogelijk ook tot anders denken). Hoe dit idee er in de praktijk uit kan zien heb ik nog niet geheel scherp, maar jij misschien al wel door het gesprek met en . Mijn idee is dat het water van de NAM (op locatie) een bepaald deel van een wateraanvoergebied voorziet. Hier zit m.i. een deel van het idee van de gemeente in verwerkt; namelijk het op peil houden van een gebied (om o.a. veenoxidatie te voorkomen, maar dit dient ook veel andere doelen). Juist een bredere ‘bedoeling’ is m.i. wenselijk voor het waterschap en ik kan mij voorstellen dat dit ook veel beter past bij ‘het narratief’ waar de NAM over sprak. 2. Het idee van de gemeente begrijp ik, maar dit komt m.i. voort uit willen helpen, waarbij we moeten oppassen dat effectiviteit van de maatregel niet uit het oog wordt verloren. Wanneer we dit uit het oog verliezen, de maatregel niet het gewenste effect heeft (voor in dit geval de burger met schade) dan ontstaat een nieuwe discussie/gesprek. Dit mede omdat wijzelf (en dan bedoel ik wij als NAM, waterschap en gemeente) de verkeerde verwachtingen hebben gecreëerd. In het idee zit overigens de veronderstelling dat het peil in tijden van droogte niet wordt gehandhaafd én dat met peilhandhaving veenoxidatie wordt voorkomen. 3. Over andere maatregelen heb ik wel nagedacht, maar echt doelmatige maatregelen die ook (binnen afzienbare tijd) realiseerbaar/uitvoerbaar zijn én passen binnen het narratief waar NAM over sprak kan ik niet bedenken. Ik ben zelf geen voorstander van het creëren van nieuwe waterbuffers en dergelijke om water ‘vast te houden’. Groet en fijne vrije dag vandaag! Het is prachtig weer, geniet ervan. Met vriendelijke groet, Strategisch adviseur Team Strategie & Omgeving Telefoon +31 (0) E-mail @vechtstromen.nl 2 T: 088 2203333 www.vechtstromen.nl De informatie in dit e-mail bericht (inclusief informatie in bijlagen) is uitsluitend bestemd voor het gebruik door de geadresseerde.Indien u deze e-mail per ongeluk ontvangt, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de opsteller daarvan, het bericht te vernietigen en de inhoud daarvan niet te gebruiken of aan derden te openbaren. Van: @vechtstromen.nl> Verzonden: woensdag 18 januari 2023 11:23 Aan: @vechtstromen.nl> Onderwerp: FW: Bijeenkomst in Emmen ivm duurzaam watermanagement en NAM Hoi Zie onderstaand. Ben jij bij het overleg vrijdag? Ik probeer digitaal aan te sluiten. Wat is jouw beeld bij genoemde acties? Ik heb en inmiddels gesproken vwb mogelijk kansrijke gebieden. Gr -------- Oorspronkelijk bericht -------- Van: @rhdhv.com> Datum: 18-01-2023 10:52 (GMT+01:00) Aan: @rhdhv.com>, @vechtstromen.nl> Onderwerp: RE: Bijeenkomst in Emmen ivm duurzaam watermanagement en NAM Dag en Een kleine opfrissing van de meeting van vlak voor de kerstvakantie. We hadden de week voor de kerstvakantie een eerste verkennende bespreking met het Waterschap, de Gemeente en de NAM. Hier werden resultaten van een eerste (abstracte) verkenning van mogelijkheden gepresenteerd. Aan de hand hiervan hadden we een goede discussie en kwamen er goede ideeën vanuit het Waterschap en de gemeente. 1. Vanuit het waterschap kwam het idee om tijdens droogte een inlaat naar een gebied van het hoofdwatersysteem (deels) sluiten en de aanvoer vervangen door water van de NAM. Hiermee maak je dit gebied tijdens droogte onafhankelijk van aanvoer vanuit het IJsselmeer. Ook ontlast je het hoofdwatersysteem iets. 2. Vanuit de gemeente kwam het idee om het water in te zetten om schade door bodemdaling in veengebied te voorkomen. Het water zou dan kunnen worden ingezet om peilen te handhaven en veenoxidatie te voorkomen.
26 juni 20241.41 MBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230130_agendavoorstel_ambtelijk_overleg_31_januari_2023_geredigeerd.pdf
26 juni 2024597.32 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230213_re_afspraak_oliewinning_schoonebeek_geredigeerd.pdf
26 juni 2024697.52 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20221222_artikel_dvhn_waterinjectie_geredigeerd.pdf
1 Van: @emmen.nl> Verzonden: donderdag 22 december 2022 11:52 Aan: ; ; Onderwerp: Artikel DvhN waterinjectie Bijlagen: 221222 DvhN NAM geen garantie dat waterinjectie in leeg gasveld probleemloos is.pdf Hierbij de tekst van het foutieve bericht
26 juni 2024370.67 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20220915_agenda_tweede_ronde_tafelsessie_schoonebeek.pdf
Intern gebruik Intern gebruik Agenda: 19:30 Opening en welkom (EZK) o Terugblik 1e bijeenkomst o Vaststelling notulen o Reflectie Q&A document (bijlage 3) 19:45 Opzet Afsprakenkader o Inhoudsopgave Afsprakenkader o Procesvoorstel / Tijdlijn / Agendering vervolg bijeenkomsten 20:15 Pauze 20:30 Waterbehandeling Schoonebeek – toelichting NAM o Stappenplan – Lange termijn waterbehandeling o Vergunningenprocedures 21:15 Samenvatting/Afspraken/Communicatie/Volgende bijeenkomst
26 juni 202493.31 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20221222_20221220_db_vstl_bijdragenregelingen_vs_b_geredigeerd.pdf
2 III. Waarom doen we dit? Wat wil het DB met het besluit bereiken? Met voorliggend besluit neemt het dagelijks bestuur een standpunt in ten aanzien van de betrokkenheid van Waterschap Vechtstromen bij bijdragenregelingen in het kader van mijnbouwactiviteiten. IV. Toelichting op het voorstel/ kader De afgelopen jaren is sprake van een toenemende maatschappelijke weerstand tegen mijnbouwactiviteiten. Een veelgehoorde klacht van omwonenden is dat de lusten en lasten van deze activiteiten onevenredig verdeeld zijn. Zo komen de opbrengsten van delfstofwinning hoofdzakelijk terecht bij de mijnbouwonderneming en in de staatskas, maar nauwelijks in het gebied waar de mijnbouwactiviteit plaatsvindt. Maar op dit punt is een kentering zichtbaar. Steeds vaker nemen mijnbouwondernemingen het initiatief om een deel van de opbrengsten te laten terugvloeien naar het gebied waar de mijnbouwactiviteit plaatsvindt. Dit gebeurt in de vorm van bijdragenregelingen. Het is niet ondenkbaar dat deze ontwikkeling gangbare praktijk wordt, zoals inmiddels ook bij windparken het geval is. Lokale en regionale overheden, zoals gemeenten en provincies, zijn doorgaans ‘aan de voorkant’ betrokken bij het opstellen van de bijdragenregelingen. Dit betreft de fase waarin onder andere vorm en inhoud wordt gegeven aan de financiële omvang van de regeling, de bestedingsdoelen, de juridische entiteit van de regeling (bijvoorbeeld een gebiedsfonds) en de governance ervan (bijvoorbeeld een stichting). Voorliggend besluit geeft antwoord op de vraag in hoeverre Waterschap Vechtstromen in deze fase van het opstellen van de bijdragenregelingen en/of in een later stadium, nadat de regeling van kracht is, een rol wil spelen. V. Alternatief voorstel Niet van toepassing. VI. Argumenten 1.1 Onze rol als onafhankelijk adviseur van het ministerie van EZK staat voorop. Op grond van de Mijnbouwwet hebben wij een wettelijke adviesrol richting het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. In onze advisering stellen we steeds het waterbelang centraal: we beoordelen in hoeverre de voorgenomen activiteit van invloed is op de uitoefening van onze kerntaken. Eventuele betrokkenheid bij het opstellen van bijdragenregelingen, hoe zorgvuldig ook, achten wij niet congruent met deze adviesrol. Door geen actieve bijdrage te leveren aan de totstandkoming van bijdragenregelingen kunnen wij goed positie houden als onafhankelijk adviesorgaan. 1.2 Het waterschapswerk staat doorgaans wat verder af van de doelstellingen van bijdragenregelingen. De bijdragenregelingen zijn bedoeld voor een rechtstreekse impuls van het gebied waar de mijnbouwactiviteit plaatsvindt. Vaak gaat het om initiatieven op sociaaleconomisch terrein. Dat is het werkterrein van provincies en gemeenten. 1.3 Ook zonder actieve deelname ‘aan de voorkant’ kunnen wij op een later moment desgewenst een beroep doen op de bijdragenregeling. Wanneer wij in de toekomst plannen mochten hebben die voldoen aan de criteria van de bijdragenregeling, dan kunnen wij -na bestuurlijke instemming- een verzoek tot (co)financiering uit de bijdragenregeling indienen. Dat doen wij in zo’n geval vanuit een rol als initiatiefnemer of door initiatieven van partners te ondersteunen. 3 Kanttekening hierbij is dat de kans om daadwerkelijk middelen toegewezen te krijgen groter is wanneer wij “aan de voorkant” betrokken zouden zijn bij de opstellen van de regeling. 1.4 Wij zien voor onszelf geen rol weggelegd in de governance van bijdragenregelingen. Actieve betrokkenheid bij het opstellen van bijdragenregelingen impliceert ook een mogelijke betrokkenheid bij de governance ervan. Bijdragenregelingen zijn bedoeld als compensatie voor overlast; het idee is dat de bijdragen ten bate komen van partijen die recht hebben op wederkerigheid. Dus zou de omgeving -binnen de kaders van de regeling- moeten bepalen wat er met de beschikbare middelen gebeurt. Dat roept de vraag op wie ‘de omgeving’ eigenlijk vertegenwoordigt. Wie krijgt het mandaat om besluiten te nemen over de bestedingen en hoe wordt gewaarborgd dat dit zorgvuldig en democratisch gebeurt? In sommige gevallen wordt deze rol (deels) bij de lokale of regionale overheden belegd. Wij zien hierin voor onszelf geen directe rol weggelegd. 1.5 (Specifiek voor de voorgenomen bijdragenregeling Schoonebeek:) actief deelnemen aan het opstellen daarvan is niet in lijn met de AB-motie van 16 februari 2022. Op 16 februari 2022 heeft ons algemeen bestuur een motie aangenomen ten aanzien van de verwerking van het productiewater dat vrijkomt bij de oliewinning in Schoonebeek. De motie bepleit -kort samengevat- ‘zuivering met de best beschikbare technieken’. NAM is voornemens om het productiewater in de toekomst te verwerken in Schoonebeek zelf, in plaats van het te injecteren in voormalige gasvelden in Twente. De voorkeur van NAM gaat daarbij uit naar waterinjectie in het onder Schoonebeek gelegen gasveld. NAM moet hiertoe nog een vergunningsaanvraag indienen bij het ministerie van EZK. Het gebiedsproces hieromtrent is momenteel in volle gang. Door in dit stadium actief deel te nemen aan het opstellen van een bijdragenregeling, kan ons verweten worden dat we ons verbinden met de voorgenomen productiewaterinjecties, terwijl dat laatste niet in lijn is met de AB- motie van 16 februari 2022. 2.1 Cofinanciering vanuit bestaande bijdragenregelingen kan wenselijk zijn. Wanneer sprake is van een reeds bestaande bijdragenregeling welke qua voorwaarden aansluit bij onze doelen en ambities, kan het wenselijk zijn om een aanvraag tot (co)financiering vanuit zo’n bijdragenregeling in te dienen. Met zo’n (co)financiering kunnen wij immers (extra) toegevoegde waarde voor het gebied worden creëren. Omdat iedere mijnbouwactiviteit zijn eigen technische, communicatieve en bestuurlijke bijzonderheden kent, moet per geval afgewogen worden of een aanvraag tot (co)financiering wenselijk is. 4 VII. Risico’s en kanttekeningen Niet van toepassing. VIII. Financiën Niet van toepassing. IX. Communicatie Over dit besluit wordt niet proactief gecommuniceerd. Wel zal de portefeuillehouder tijdens het eerstvolgend bestuurlijk overleg in het kader van de oliewinning Schoonebeek dit besluit meedelen aan de Drentse medeoverheden. X. Juridische zaken Niet van toepassing. XI. Uitvoering Zie IX. Communicatie. XII. Bijlage(n) 1. Besluit.
26 juni 2024858.77 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
1...108...177