Home
Woo-verzoeken

Woo-verzoeken

1769 resultaten worden getoond
PDF20200603_iii-1-c-2-brief_voornemen_waterinjectie_schoonebeek_250520_geredigeerd.pdf
26 juni 20242.04 MBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230214_uitnodiging_en_documenten_rondetafelsessie_16_feb_23_geredigeerd.pdf
26 juni 2024121.39 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20220630_gesprek_geredigeerd.pdf
2 Dit bericht en de bijgevoegde bestanden zijn vertrouwelijk en alleen bestemd voor de geadresseerde(n). Indien u dit bericht niet in goede staat ontvangt, waarschuw dan de afzender. T: 088 2203333 www.vechtstromen.nl De informatie in dit e-mail bericht (inclusief informatie in bijlagen) is uitsluitend bestemd voor het gebruik door de geadresseerde. Indien u deze e-mail per ongeluk ontvangt, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de opsteller daarvan, het bericht te vernietigen en de inhoud daarvan niet te gebruiken of aan derden te openbaren.
26 juni 2024409.43 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20221021_concept_bestuurlijke_afspraken_v1-1.pdf
Intern gebruik Intern gebruik CONCEPT Bestuurlijke afspraken gebiedsproces Schoonebeek Aanleiding  Vanaf 1947 heeft de Nederlandse Aardolie Maatschappij B.V. (NAM) aardolie gewonnen uit het Schoonebeekolieveld vanaf verschillende mijnbouwlocaties rondom Schoonebeek.  Bij de oliewinning van NAM in Schoonebeek komt productiewater vrij. De best beschikbare techniek voor het verwerken van dit productiewater is het injecteren in nabijgelegen lege gasvelden. Dit water wordt in Twente nabij Rossum en Weerselo in voormalige gasvelden geïnjecteerd.  De oliewinning in Schoonebeek en de waterinjectie in Twente liggen sinds eind december 2021 stil vanwege problemen met de injectieputten en een te hoog gehalte aan tolueen in het productiewater.  Uit het evaluatietraject van de waterinjectie is naar voren gekomen dat injectie inmiddels ook kan plaatsvinden in lege gasvelden in Drenthe in de omgeving van Schoonebeek en dat dit ook de voorkeur heeft van NAM.  De omschakeling naar Drenthe biedt de kans om het verwerkingsproces van productiewater beter in te richten.  De gezamenlijke inzet van partijen is om de oliewinning in Schoonebeek weer op te starten en op een veilige en verantwoorde manier het productiewater te verwerken.  Hiervoor wordt/is een uitgebreid gebiedsproces gestart, waarin onder andere afspraken met de bewoners en andere belanghebbenden worden gemaakt. Het reeds opgestarte gebiedsproces, waarin de partijen samenwerken en zorgen en ideeën kunnen inbrengen, draagt bij aan transparante besluitvorming en daarmee aan zowel maatschappelijk als bestuurlijk draagvlak.  Dit gebiedsproces kent naast de generieke bestuurlijke afspraken drie sporen: (1) Ontzorgen, (2) Bijdragen , (3) Vergunnen met elk hun eigen tijdspad.  Het gebiedsproces zal leiden tot concrete afspraken over: de aard en omvang van voorgenomen activiteiten en daarmee mogelijk samenhangende effecten, monitoring Intern gebruik Intern gebruik milieu- en veiligheidsaspecten, mijnbouwschade, communicatie en een klankbordgroep voor project- en uitvoeringsfase.  De regie voor het gebiedsproces ligt bij het ministerie van EZK. Deze afspraken geven duidelijkheid over de rol en verantwoordelijkheden van de partijen. Ontzorgen  NAM onderzoekt of het mogelijk is om het productiewater op een veilige en schonere manier in Drenthe te verwerken.  NAM werkt aan een stappenplan voor de verwerking van het productiewater in Schoonebeek. Dit stappenplan wordt besproken tijdens het gebiedsproces. Het eindpunt van het stappenplan is de verwerking van het productiewater in Drenthe en het benutten van de volledige olieproductiecapaciteit van Schoonebeek.  Vanuit het spoor ontzorgen werken partijen samen met omwonenden en andere belanghebbenden aan een afsprakenkader.  Penvoerder van dit afsprakenkader is de NAM. De rol van de overheden is toezien op het nakomen van de tussen NAM en bewoners gemaakte afspraken.  De ondertekening van het afsprakenkader is de afsluiting van het ontzorgingsspoor.  De bewoners en andere belanghebbenden worden hierbij vertegenwoordigd door de onafhankelijk voorzitter.  Dit afsprakenkader wordt onderdeel van de vergunning.  Tijdens de uitvoeringsfase van het project blijft het van belang dat omwonenden en andere belanghebbenden in gesprek blijven met de NAM. Regionale/ lokale overheden zorgen dat een dergelijke klankbordgroep wordt voortgezet. Vergunnen  Partijen willen een transparant en helder vergunningentraject.  Voorafgaand aan de vergunningaanvra(a)gen is er voldoende tijd voor regionale oordeelsvorming.  Alle evaluatie en onderzoeksrapporten worden daarbij met elkaar gedeeld. Intern gebruik Intern gebruik  Partijen werken mee aan de benodigde vergunningen en leveren de benodigde onderzoeken.  De aangevraagde vergunningen worden door EZK getoetst aan de wettelijke vereisten voor een veilige en verantwoorde uitvoering.  Er wordt daarbij gebruik gemaakt van verschillende wettelijke adviseurs.  De Sodm adviseert het miniserie van EZK in het vergunningen traject en deze adviezen worden meegenomen bij de vergunningaanvragen.  SodM treedt in de uitvoeringsfase op als risicogerichte toezichthouder die kritisch kijkt naar de veiligheid van mens en milieu bij de uitvoering van deze mijnbouwactiviteiten.  Het afsprakenkader (uit ontzorgingspoor) is onderdeel van de uitvoeringsfase van het project.  Aan de vergunning worden ook voorschriften verbonden met betrekking tot het bestendigen van gemaakte afspraken bij eventuele overname vergunninghouder. Bijdragen  Partijen willen naast afspraken over een veilig en verantwoorde winning en injectie ook invulling geven aan de afspraak het gebied een impuls te geven aan het toekomstperspectief van inwoners, sectoren en de algehele (economische) structuur van het gebied.  Regionale/lokale overheden starten hiertoe een aparte verkenning.  EBN zal het Rijk (EZK) vertegenwoordigen in dit spoor.  Financiële afspraken hebben geen invloed op het wel of geen doorgang verlenen aan de oliewinning. Governance  De bestuurders vormen een stuurgroep. Die bestaat uit provincie Drenthe, gemeente Emmen, gemeente Coevorden, waterschap Vechtstromen, de NAM en het ministerie van EZK aangevuld met de onafhankelijk voorzitter.  Voor de uitvoering van de gemaakte afspraken wordt een overlegstructuur ingericht om te sturen op de voortgang en knelpunten op te lossen. De NAM neemt Intern gebruik Intern gebruik verantwoordelijkheid voor het onderdeel ontzorgen. Provincie en gemeenten nemen de verantwoordelijkheid voor het onderdeel bijdragen. Het ministerie van EZK neemt verantwoordelijkheid voor het onderdeel vergunnen.  De stuurgroep streeft er naar afspraken te bestendigen in een bestuursakkoord. Planning  Een zorgvuldige omschakeling naar Drenthe kost tijd.  Het gebiedsproces moet ruimte geven voor een regionale oordeelsvorming, maar ook een efficiënte vergunningprocedure.  Een aanvraag betekent nog niet dat de vergunning ook daadwerkelijk wordt afgegeven.  Partijen spreken af te werken met een dashboard, waarin alle ijkpunten van het gebiedsproces zijn opgenomen. Communicatie  Partijen maken afspraken over het elkaar vroegtijdig informeren over relevante ontwikkelingen en het naar buiten communiceren.  De klankbordgroep (vanuit ontzorgingspoor) wordt in de uitvoeringsfase hierbij betrokken.  Op de website www.mijnbouwvergunningen.nl wordt alle openbare informatie mbt het gebiedsproces Schoonebeek gedeeld. Partijen  Provincie Drenthe  Gemeente Emmen  Gemeente Coevorden  Waterschap Vechtstromen  De NAM  Het ministerie van EZK
26 juni 2024353.74 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20221110_ter_nformatie_brief_vanuit_ons_collega_aan_raad_geredigeerd.pdf
26 juni 2024193.77 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20220309_gespreksnotities_ambtelijk_overleg_waterinjectie_8_maart_geredigeerd.pdf
Gespreksnotities voornemens waterinjectie NAM omgeving Schoonebeek. Ambtelijke afstemming 8 maart 2022. Aanwezig: Afwezig : ( heeft vooraf instemming betuigd met mail ) 1. Overleg NAM NAM vertelde ons in het overleg van 7 maart dat ze druk zijn om uiterlijk 1 juli de heroverweging Twente aan te leveren aan het ministerie. Dan willen ze ook de onderzoeken ( en hun voornemen??) voor Drenthe aanleveren. NAM wil deze week stukken aanleveren voor het bestuurlijke overleg op 18 maart. We werden allen verrast door de korte duur en bijna abrupte einde van het overleg (ca. 15min) De moties in de raad van Emmen en in AB van Vechtstromen zijn niet benoemd. 2. De notitie van wordt door iedereen onderschreven. ( Hieronder gekopieerd) Waterschap en provincie gaan deze notitie ook inbrengen in hun portefeuilleoverleg. Emmen neemt het mee in de afstemming met de wethouder. De indruk van het gesprek met NAM versterkt de indruk die weergeeft. De aanpak van NAM lijkt niet overeen te komen met de wensen en verwachtingen die door de bestuurders zijn uitgesproken. We gaan nu nog geen ( gezamenlijk) bericht opstellen richting onze bestuurders. Dat doen we na de ontvangst van de stukken van NAM. Dinsdag 15 maart bespreken we die stukken. 3. Hoe staan we er in? Provincie, Coevorden en Emmen zitten op één lijn. Het waterschap heeft een andere positie. Het waterschap is betrokken in Twente én Drenthe. En is bovendien eigenaar van puur water fabriek. Het waterschap neigt er toe zijn rol zo bescheiden mogelijk te houden en zich te beperken tot de formele adviesrol in mijnbouw vergunning trajecten. raadt aan om elke keer bestuurlijk te checken: “hoe staan we er in”? Het waterschap vroeg ook nadrukkelijk of de aanwezigheid wel op prijs wordt gesteld. Ieder snapt de bijzondere positie van het waterschap. Tot nu toe is er geen aanleiding om het waterschap buiten het ambtelijke en bestuurlijke overleg te laten. 4. Bestuurlijke afstemming Voorafgaand aan het overleg met NAM wordt een half uur gepland voor onderlinge bestuurlijke afstemming. Stuit dit op onoverkomelijke agendaproblemen, dan wordt NAM gevraagd een half uur later te komen, zodat toch die afstemmingsruimte ontstaat. 5. WOB-verzoek maakt melding van een WOB verzoek. Het verzoek richt zich op de betrokkenheid van de waterschap bij de oliewinning en in het bijzonder de contracten m.b.t. de puur waterfabriek. 6. Uitvoering Moties Emmen heeft nog geen gedetailleerd beeld hoe we invulling geven aan de motie in onze gemeenteraad. Vechtstromen heeft een enigszins vergelijkbare motie in het AB gehad. Het waterschap gaat een brief sturen aan EZK. 7. EZK betrekken in de bestuurlijke overleg met NAM? De beleidsafdeling van EZK is voorstander van een gebiedsproces en van deelname van EZK in de ontwikkelingen. Of we nu EZK willen betrekken in het bestuurlijk overleg, bespreken we met onze bestuurders. We hebben er als groep nog geen oordeel over. 8. Economisch belang? De provincie onderzoekt welk economisch belang de oliewinning voor Drenthe vertegenwoordigt en wat de impact kan zijn van de ontwikkelingen van de NAM. (de betrokken medewerker economie bij de gemeente Emmen vertrekt half maart naar de provincie) 9. Doorwerking crisis. De geopolitieke ontwikkelingen hebben nog geen rol gespeeld in dit dossier, maar gaan dat vast doen. 10. Agenda: Het lijkt ons raadzaam om vooraf agenda’s te maken voor de bestuurlijke overleggen op de 18e. Daar kunnen we volgende week dinsdag meer over zeggen. 11. Aanvulling: Vanochtend heb ik met mijn directie bijgepraat. Daaruit het volgende: Als we voorzien dat het bestuurlijk tot een clash kan komen met NAM op 18 maart, omdat de stukken geen recht doen aan de verwachtingen, dan is het wijs daarop te anticiperen. Geef nu alvast ambtelijk een signaal af. Als na binnenkomst van de stukken die zorg er nog steeds is, is het wijs dat een bestuurder ook zo’n signaal af geeft voor de 18e. Ik ben zo vrij geweest onze zorgen te bespreken met . Hij herkent e.e.a. en zal het inbrengen bij NAM, het past ook bij zijn rol. zal in zijn overleg met de gedeputeerde afstemmen of Stelpstra een interventie wil doen als we teleurstellende stukken hebben ontvangen. 9 maart 2022 Mailtekst 8 maart 2022 Beste collega's Vrijdag 18 maart hebben de bestuurders weer bestuurlijk overleg met de NAM over de waterinjectie van Drenthe over de oliewinning Schoonebeek. Vanmiddag bespreken wij dit ambtelijk even voor. - Tijdens het Bestuurlijk Overleg van 22 februari hebben de bestuurders geprobeerd aan de NAM duidelijk te maken dat ze prijs stellen op een zorgvuldig proces, gericht op de Drentse situatie. De bestuurders hebben liever dat dit proces losstaat van de Herevaluatie Twente en de daar verplichte CE-methodiek. Toch hoorden we gisteren tijdens de ambtelijk bespreking met de NAM weer dat de NAM op 1 juli de herevaluatie Twente klaar wil hebben en dat dit inclusief de toekomst in Drenthe is. Ze willen het alleen nog even met de bestuurders bespreken. Vanuit Emmen maken wij ons hier zorgen over. Dit lijkt niet richting het proces te gaan dat de bestuurders willen. Het kunnen we hier op ambtelijk niveau over adviseren? Tot nu toe wordt in de bestuurlijke overleggen de verantwoordelijkheid voor het proces geheel bij de NAM neergelegd. Is er een mogelijkheid om hier het initiatief meer naar ons toe te trekken? - Ook maken wij ons zorgen over de betrokkenheid van bewoners en andere stakeholders bij de afwegingen over de alternatieven en bij de rest van het proces. De NAM noemt ergens het woord ‘gebiedsproces’ in hun voorstel, zonder daar verder over uit te weiden. De bestuurders hebben alleen gevraagd om de omwonenden tijdig te informeren. Wij zijn bang dat als dat zo doorgaat de NAM (mede onder druk van de Tweede Kamer) in het verlengde van de Herevaluatie waterinjectie Twente snel een keuze maakt voor één van de alternatieven, dat de bestuurders nog net even mee kunnen kijken en dat de bewoners en anderen pas veel later, in het vergunningentraject, betrokken raken. Wij zouden willen voorstellen er bij de bestuurders op aan te dringen om de NAM te vragen: 1. Omwoners en andere stakeholders nu al te betrekken; 2. Er op aan te dringen dat er sprake is van echte betrokkenheid en niet van informeren achteraf; 3. Het gebiedsproces naar voren te halen, zodat de stakeholders betrokken zijn bij de alternatievenafweging die nu plaatsvindt; 4. Het gebiedsproces te laten aansturen door een onafhankelijke en deskundige organisatie. Voor jullie informatie, er zijn goede voorbeelden van gebieden/omgevingsprocessen, denk bijvoorbeeld aan de aanleg van de Tweede Maasvlakte (de bewoners van Westvoorne zaten ook niet te wachten op een nieuw industrieterrein voor hun neus). In deze processen wordt, onder begeleiding van een onafhankelijke organisatie die verstand heeft van zulke processen, gewerkt aan vertrouwen en begrip voor elkaars belangen, maar ook aan win-win situaties door het groter maken van het project dan uitsluitend het realiseren van het initiatief. Zo’n proces moet echter wel op tijd gestart worden en is ook niet in een half jaartje afgerond. Om je een idee te geven: via bijgaande link tref je een nieuwsbrief over het omgevingsproces Ternaard. https://www.noardeast-fryslan.nl/sites/default/files/2020- 05/Nieuwsbrief%20Omgevingsproces%20Ternaard nr.%201%20-%20april%20mei%202020.pdf En dit was de aanpak bij de Tweede Maasvlakte https://adoc.pub/aanleiding-som-bij-maasvlakte-2.html Tot vanmiddag. Met vriendelijke groet,
26 juni 2024546.89 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20220920_v-2-verslag_db_20220913_concept_passage_geredigeerd.pdf
Vergadering van dagelijks bestuur Vergaderdatum 13 september 2022 Tijdstip 09.00 – 10.30 uur Vergaderlocatie Almelo, bestuurskamer 1.10 Aanwezig S.M.M. Kuks (voorzitter), R.I. Andringa (secretaris), B.H.M. Aarnink, D.E.J. Lievers, W. Stegeman en (bestuurssecretaris, verslag) Afwezig J. van Agteren (vakantie) 2. Reactie op adviesverzoek eindrapport ‘Herafweging verwerking productiewater Schoonebeek’ Het voorstel en de brief zijn naar aanleiding van vorige vergadering aangepast en worden besproken. Daarbij wordt stil gestaan bij de verschillende rollen die Vechtstromen kan kiezen: • Expert-rol (met het oog op de technische inhoud). • Politieke rol (met het oog op AB, media, inwoners, achterban). Het DB vraagt portefeuillehouder om bij de reactiebrief een meer politieke rol te kiezen en de reactiebrief als volgt aan te passen: • Een korte (1 A4) brief waarin als statement onze mening scherp wordt geformuleerd: o Grote voorkeur voor zuiveren. o Als in het uiterste geval toch gekozen wordt voor injecteren dan ▪ dicht bij de bron; ▪ goede installaties. o Zonder/met zo weinig mogelijk toevoegingen. • Daarbij, als bijlage, te verwijzen naar de meer inhoudelijke informatie als bijlage aan het A4 toevoegen. En zorg te dragen voor tijdige verzending. Het DB geeft portefeuillehouder Nettie Aarnink mandaat om de gevraagde aanpassingen door te voeren en besluit vervolgens conform voorstel: 1. een reactiebrief te verzenden naar de staatssecretaris Mijnbouw, de heer J.A. Vijlbrief, met daarin als belangrijkste onderwerpen: 1.1 aanhalen van ons eerder geformuleerde standpunt met betrekking tot de waterinjecties zoals verwoord in onze brief van 22 maart 2022 waarin wij aandringen op kortere transportafstanden en vergaande zuivering van het productiewater; 1.2 aandacht vragen voor een robuust ontwerp met dito materiaalgebruik en monitoring; 1.3 aandringen op verdere beperking van het gebruik van mijnbouwhulpstoffen, niet alleen door NAM maar in de gehele mijnbouwsector; 1.4 aandacht vragen voor een eenduidige definitie van het begrip ‘circulair concept’; 1.5 aandringen op duidelijkheid voor wat betreft de plannen in Zuidoost Drenthe (zowel inhoudelijk als procesmatig) opdat wij onze rol als stakeholder in het gebiedsproces goed kunnen invullen. Bestuursondersteuning 2. Verslag vergadering 6 september 2022 Het verslag wordt ongewijzigd vastgesteld. Bestuursondersteuning
26 juni 2024179.56 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20230403_mail_sodm_geredigeerd.pdf
Intern gebruik Datum: 6 maart 2023 om 11:53:21 CET Aan: Onderwerp: RE: Uitnodiging en documenten Ronde tafelsessie maandag 6 maart Beste , Dank je wel voor het doorsturen van het meeste recente concept-afsprakenkader. We hebben er nogmaals goed naar gekeken, inclusief een collega van vergunningadvisering. Onderstaand heb ik nog een aantal aandachtspunten opgenomen, daarbij aangegeven dat gereflecteerd wordt op zaken die SodM kunnen raken, vanuit haar rol als onafhankelijk toezichthouder en adviseur aan EZK. - Algemene opmerkingen is dat een aantal onderwerpen (bijvoorbeeld pagina 6, 3e bullit en pagina 7, 2e bullit) uit het afsprakenkader niet behoort tot de zaken die wettelijk gezien worden opgenomen in een vergunning voor de activiteiten van de NAM. Dergelijke eisen en voorwaarden dienen goed onderbouwd en beargumenteerd te worden en kunnen onderwerp zijn van rechtsbescherming vor verschillende partijen. Op deze onderwerpen zal SodM dan ook geen advies uitbrengen. - Pagina 4, 2e bullit: er staat over de bodemdaling onder andere “dat jaarlijks wordt goedgekeurd door SodM…”. SodM wijst erop dat niet op voorhand te zeggen is of iets wel of niet wordt goedgekeurd, dat is afhankelijk van hetgeen wordt overgelegd. Voorgesteld wordt om de woorden “dat jaarlijks … t/m … metingen worden” te vervangen door “die jaarlijks aan SodM gerapporteerd worden….” - Pagina 5, 7e bullit: er staat onder andere “In samenspraak tussen de partijen worden erkende instituten en/of experts geselecteerd” en “Er is een mogelijkheid om verificaties te laten uitvoeren door een extern expert; bijvoorbeeld in relatie tot integriteitsonderzoeken aan installaties en pijpleidingen”. SodM wijst erop dat de tussen door partijen binnen het afsprakenkader erkende instituten en/of experts niet per se door de wet erkend zijn. Dat betekent dat conclusies van instituten/experts niet gebruikt kunnen worden in het kader van toezicht en handhaving door SodM. - Pagina 6, 3e en 5e bullit: “jaarlijks inzicht moeten hebben in meetgegevens”: SodM gaat er vanuit dat deze gegevens door de NAM zelf verstrekt worden. SodM kan dergelijke gegevens alleen verstrekken naar aanleiding van een WOO-verzoek. Overigens wil SodM er op wijzen dat het verschaffen van dergelijke informatie zonder duiding door een onafhankelijk instituut mogelijk kan leiden tot ongerustheid en vragen. Ik wens jullie een goed overleg en zou het op prijs stellen om de definitieve versie van het afsprakenkader te ontvangen zodra die beschikbaar is.
26 juni 2024439.97 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20221021_bevestiging_bo_27_okt_geredigeerd.pdf
1 Van: Tjisse Stelpstra @drenthe.nl> Verzonden: vrijdag 21 oktober 2022 08:49 Aan: S.Vroemen ; ; 'Jeroen Huizing'; Nettie Aarnink; 'René van der Weide'; @shell.com; @coevorden.nl; CC: ; Onderwerp: Bevestiging BO op 27 oktober a.s. 15.00 u - inzake oliewinning Schoonebeek Bijlagen: CONCEPT bestuurlijke afspraken gebiedsproces SchoonebeekV1.1.pdf; 20221012 Bestuurlijk Overleg Gebiedsproces en Vergunningen.pdf Goedemorgen, Hierbij bevestigen wij de mondeling gemaakte afspraak op 29 september jl. voor een Bestuurlijke Overleg op donderdag 27 oktober a.s. van 15.00 u tot 17.30 uur. Locatie: Provinciehuis, Westerbrink 1, Assen; GS kamer. De stukken zijn hierbij gevoegd. Tot donderdag! Met vriendelijke groet, Tjisse Stelpstra Gedeputeerde +31 592 365555 @drenthe.nl Westerbrink 1 | Postbus 122, 9400 AC Assen +31 592 365555| post@drenthe.nl www.provincie.drenthe.nl Volg ons op Dit bericht en de bijgevoegde bestanden zijn vertrouwelijk en allleen bestemd voor de geadresseerde(n). Indien u dit bericht niet in goede staat ontvangt, waarschuw dan de afzender.
26 juni 2024606.1 KBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
PDF20221104_concept_taken_en_functie_vz_opm_geredigeerd.pdf
26 juni 20241.25 MBHoort bij dossier Woo-verzoek, Stop Afvalwater Schoonebeek 23 april 2023
Download PDF
1...116...177